حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان خرداد| افزایش حقوق بازنشستگان

اجرای همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان ظرف سه سال | زمان افزایش 40 درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان

آیین‌نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تدوین شد.
1403/03/30 05:00
کد خبر: 2674
اجرای همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان ظرف سه سال | زمان افزایش 40 درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان

حقوق بازنشستگان هر ساله با افزایش مواجه می شود که این افزایش حقوق در سال جاری بین 20 تا 36 درصد بوده است. این در حالی است که بازنشستگان طی سال های اخیر همواره نسبت به میزان افزایش حقوق بازنشستگان گلایه مند بوده اند. همچنین بازنشستگان امیدوارند طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود. با اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان، میزان دریافتی بازنشستگان به طرز قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه تدوین آیین‌نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مراحل پایانی قرار دارد، اعلام کرد: پس از تصویب این آیین‌نامه در هیأت دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.

داود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏تدوین آیین‌نامه اجرایی نحوه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عزیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در مراحل پایانی قرار دارد. پس از تصویب این آیین‌نامه در هیأت دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.

بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منظور پیش از این گفته بود: در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سه سال اجرایی شود؛ به طوری که در سال اول اجرای (۱۴۰۳) برنامه ۴۰ درصد و در دو سال بعد (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هر سال ۳۰ درصد انجام شود.وی افزود: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/275m63
منبع خبر: روزنامه ایران

پربیننده ترین




اخبار داغ