ترفندهای خانه داری| ترفند خانه داری| ترفندهای خانه داری ایرانی

ترفندهای خانه داری | ترفند پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس با الکل

گاهی اوقات وایتکس با لباس رنگی مان برخورد می‌کند و رنگ آن را از بین می‌برد، اما را‌های موثری وجود دارد که می‌توانیم این لکه‌ها را پاک کنیم.
1403/05/09 11:30
کد خبر: 6577
ترفندهای خانه داری | ترفند پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس با الکل

ترفندهای خانه داری شامل مجموعه کارهایی است که برای مدیریت بهتر خانه و همچنین صرفه جویی در وقت مورد استفاده قرار می گیرند. ترفندهای خانه داری می‌توانند در بخش‌های مختلف خانه شامل تمیزکاری، سازماندهی، آشپزی، و مدیریت زمان مفید باشند. هدف از ترفندهای خانه داری بهبود و یا تسهیل برخی وظایف روزمره و ایجاد یک محیط راحت و سازمان یافته در خانه است.

وایتکس از ترکیبات شیمیایی پر استفاده‌ای است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و مهم‌ترین کاربرد آن تمیز کردن لباس‌های سفید است. حال اگر لباس رنگی شما به لکه وایتکس آلوده شود و رنگ آن تغییر کند چه باید کرد؟

اینجاست که باید پرسید آیا تا به حال تجربه لباسی که خیلی دوست داشتید و بر اثر وایتکسی شدن از بین رفته را داشته اید؟ لکه وایتکس باقی می‌ماند و رنگ لباس را از بین می‌برد، اما راه‌هایی طبق آنچه در این بخش خواهیم گفت وجود دارد که بتوانیم لکه‌ها را بپوشانیم.

 پاک کردن لکه وایتکس روی لباس با الکل

چیز‌هایی که نیاز خواهید داشت:

  • کمی الکل ایزوپروپیل
  • یک یا دو توپ پنبه / یک یا دو پد جاذب

مراحلی که باید انجام دهید

۱. اولین مرحله آغشته کردن پنبه یا پد جاذب به الکل است.

۲. سپس پنبه یا پد را روی لباس آسیب دیده بکشید.

۳. به پاک کردن لکه و ناحیه اطراف آن ادامه دهید تا رنگ اصلی پیراهن برگردد.

اگرچه ساده و آسان است، این روش بسته به اندازه لکه و رنگ پوشاک کار می‌کند. در واقع بر روی لکه‌های کوچک و لباس‌های رنگی تیره، کارآمدتر خواهد بود، چون آن‌ها بیشتر رنگ را در مقایسه با لباس‌های رنگی روشن با لکه‌های بزرگ جذب می‌کنند. اگر این روش جواب نمی‌دهد و یا برایتان دشوار است از روش‌های دیگر استفاده کنید.

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2a98y4

پربیننده ترین




اخبار داغ