سهمیه بنزین| سهمیه بنزین آزاد| سهمیه بندی بنزین

سهمیه بنزین کدام خودروها حذف شد | خبر جدید مدیرعامل شرکت نفت درباره سهمیه بنزین

مدیرعامل شرکت نفت از حذف سهمیه سوخت برخی خودروها خبر داد.
1403/05/01 10:55
کد خبر: 5653
سهمیه بنزین کدام خودروها حذف شد | خبر جدید مدیرعامل شرکت نفت درباره سهمیه بنزین

سهمیه بنزین خودروهای شخصی از سال 1398 تاکنون 60 لیتر بوده است. در 5 سال اخیر بارها شایعاتی در خصوص افزایش یا کاهش سهمیه بنزین مطرح شده اما هیچ کدام آنها واقعیت نداشته است. با این وجود سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در سال گذشته با کاهش مواجه شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: قیمت نفت‌گاز در کشور لیتری ۳۰۰ تومان است که این قیمت در کشورهای همجوار از ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان در هر لیتر محاسبه می‌شود و به دلیل همین اختلاف قیمت، حجم مصرف نفت‌گاز در بخش حمل‌ونقل ناوگان دیزلی در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با پارسال ۸ میلیون لیتر افزایش یافته و از روزانه ۵۷ میلیون لیتری به ۶۵ میلیون لیتری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شکاف قیمتی با کشورهای همجوار، تعداد بارنامه‌های جعلی افزایش یافته بود، گفت: در چنین شرایطی دستگاه‌های امنیتی مرتب عرضه خارج از شبکه را پیگیری می‌کردند و برای مدیریت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، سامانه جامع پیمایش تکلیف شد که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به‌دنبال آن، اجرای طرح جامع مپینگ را در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور در ۶ هزار نقطه برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: با اجرایی‌شدن این طرح و با هماهنگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن صنفی حمل‌ونقل کالا، بارنامه‌ها براساس اسناد حمل و مسیر مشخص حمل‌ونقل، سوخت دریافت می‌کنند که این موضوع به تدریج در طول این ماه عملیاتی می‌شود.

سالاری افزود: پیش‌بینی ما این است که در گام نخست اجرای این طرح، مصرف گازوئیل روزانه ۵ تا ۶ میلیون لیتر کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: خودروها و ناوگانی که در عملیات حمل‌ونقل فعال هستند، به حجم کافی سوخت دریافت خواهند کرد و در مواردی که بارنامه‌ها و ناوگان غیرفعال باشند، سهمیه پایه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و تنها خودروهای فعال به حجم کافی سوخت را دریافت می‌کنند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2alng4

پربیننده ترین




اخبار داغ