همستر کامبت| بازی همستر کامبت| قیمت همستر کامبت

همستر کامبت حرام شد؟ | حکم شرعی در خصوص کسب درآمد از همستر کامبت

برخی از مراجع تقلید سودآوری و کسب درآمد از طریق همستر را جایز نداستند.
1403/03/19 12:30
کد خبر: 1860
همستر کامبت حرام شد؟ | حکم شرعی در خصوص کسب درآمد از همستر کامبت

پس از عرضه موفق نات کوین، بازی همستر کامبت (Hamster Kombat) مورد توجه کاربران قرار گرفته است. بازی همستر کامبت یک بازی تلگرامی است که تحت ربات فعال می شود. بازیکنان در بازی همستر کامبت باید با زدن روی یک سکه درون بازی مقدار بیشتری توکن جمع کنند. این توکن‌ ها ممکن است در آینده در قالب ایردراپ بین بازیکنان همستر کامبت توزیع شود. البته زمان دقیق تا به این لحظه اعلام نشده است اما احتمالا توکن این بازی در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) وارد صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال خواهد شد. 

همشهری آنلاین نوشت: با توجه به افزایش تعداد کاربران ایرانی بازی‌های تلگرامی از جمله همستر کامبت، نات کوین و... و به وجود آمدن نگرانی‌هایی در این رابطه ما نظر فقهی برخی از مراجع تقلید را در این باره جویا شدیم.

در همین رابطه پرسشی به شرح زیر به دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید شیعه ارسال شد:

پرسش: طی یک ماه اخیر در بستر تلگرام، انواع مختلف بازی‌ها مانند نات کوین، همستر و ... راه اندازی شده است که توجه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را به خود جلب کرده است. مطابق وعده‌ای که مدیران این بازی‌ها داده اند پس از کسب امتیاز در قالب سکه، این سکه‌ها قیمت گذاری شده و قابل خرید و فروش خواهد بود. برای نمونه یکی از این بازی ها، فرآیند‌های خود را تکمیل کرده و در نهایت تبدیل به ارز دیجیتال شده و هم اکنون عده‌ای از آن بهره‌مند شده اند.

پاسخ: با توجه به ابهامات زیادی که این نوع ارز‌ها دارند، از جمله اینکه منشاء استخراج آن روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت‌ها پذیرفته نشده و همچنین منشاء سوء استفاده‌های زیادی شده است، معامله، سرمایه گذاری و درآمد حاصل از آن‌ها جایز نیست.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2lyo63
منبع خبر: همشهری آنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ