جواد ظریف| جواد ظریف و همسرش| جواد ظریف مسعود پزشکیان

جواد ظریف معاون اول پزشکیان می شود؟ | جواد ظریف تکلیف همه را مشخص کرد

ظریف درباره کابینه دولت چهاردهم گفت: بنا داریم دولت جوانی تشکیل شود و واقعا قرار نیست افرادی مانند من که بارها مسئولیت داشته ایم دوباره در این دولت مسئولیت بگیریم،
1403/04/20 05:10
کد خبر: 4287
جواد ظریف معاون اول پزشکیان می شود؟ | جواد ظریف تکلیف همه را مشخص کرد

جواد ظریف از سیاستمداران شناخته شده ایرانی است که وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم بود. جواد ظریف در شروع کار خود در سمت وزیر امور خارجه ماجرای برجام را پیگیری کرد و در نهایت توانست با گروه 5+1 به توافق برسد. جواد ظریف پس از اتمام دوره وزارتش به تدریس در دانشگاه پرداخت و در انتخابات برای حمایت از مسعود پزشکیان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به عرصه سیاست برگشت.

ظریف درباره کابینه دولت چهاردهم گفت: بنا داریم دولت جوانی تشکیل شود و واقعا قرار نیست افرادی مانند من که بارها مسئولیت داشته ایم دوباره در این دولت مسئولیت بگیریم، در دوره تبلیغات ریاست جمهوری بارها تاکید کرده ام که من ظریف در دولت مسئولیتی نمی خواهم و برای پست و مقام نیامده ام، حتی پست معاون اولی را به خاطر پست و مقامش حاضر نیستم بپذیرم.

محمدجواد ظریف در این نشست با بیان اینکه سفرهای زیادی به کشورهایی که مورد تحریم واقع شده اند داشته ام، گفت: اگر به دو کشور کوبا و ونزوئلا سفر کرده باشید ارزش، جایگاه و توان بخش خصوصی ایران را متوجه خواهید شد. به رغم همه زنجیرهایی که به دست و پای شما کارآفرینان بسته شده است به لطف خداوند و تلاش شما کارآفرینان و تولیدکنندگان چرخ تولید می چرخد.

ظریف با تاکید بر اینکه تحریم هایی که به ایران تحمیل شده، کمرشکن است، اظهار کرد: حاکمیت باید احساس کند که وام دار مردم و بخش خصوصی است. تقریبا بیشتر مسیرها به روی ما بسته شده است، ولی در این ۴۰ سال بخش خصوصی توانسته است سربلند میدان تولید و اقتصاد باشد.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2olyv2

پربیننده ترین




اخبار داغ