طرز تهیه شیرینی| طرز تهیه شیرینی آماده| طرز تهیه شیرینی خوشمزه

طرز تهیه شیرینی اشکی | بدون فر و همزن یک شیرینی خوشمزه درست کن

شیرینی اشکی از ساده‌ترین دستورهای پخت در دنیای شیرینی‌پزی محسوب می‌شود که بدون فر و هم‌زن می‌توان آن را درست کرد.
1403/07/11 13:35
کد خبر: 12787
طرز تهیه شیرینی اشکی | بدون فر و همزن یک شیرینی خوشمزه درست کن

طرز تهیه شیرینی برای افرادی که به این خوراکی خوشمزه علاقه دارند بسیار جذاب است. با توجه به قیمت بالایی که برخی شیرینی ها دارند عده ای را به این فکر می اندازد که طرز تهیه شیرینی را خودشان یاد بگیرند. با یادگیری طرز تهیه شیرینی می توان هم در هزینه ها صرفه جویی کرد و هم شیرینی را با مواد اولیه دلخواه درست کرد.

شیرینی اشکی از ساده‌ترین دستورهای پخت در دنیای شیرینی‌پزی محسوب می‌شود که بدون فر و هم‌زن می‌توان آن را درست کرد. این شیرینی خوشمزه یک شیرینی نوستالژیک میان ایرانی‌ها به حساب می‌‌آید و گاهی با نام شیرینی نعلی از آن یاد می‌کنند. در مطالب قبلی به روش تهیه شیرینی اشکی با روغن مایع اشاره کرده‌ایم که می‌توانید آن را بخوانید. در این مطلب طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن را برایتان خواهیم گفت تا بدون دردسر، هرزمان که خواستید آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن

  • آردیک و یک‌دوم پیمانه
  • روغن مایع یک‌سوم پیمانه
  • شکریک‌سوم پیمانه
  • تخم‌مرغ یک عدد
  • بیکینگ‌پودریک قاشق چای‌خوری
  • وانیل به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن

۱. مواد را هم بزنید

شیرینی اشکی نسبت به دیگر شیرینی‌ها دستور پخت ساده‌تری دارد پس بدون هیچ‌ نگرانی مراحل تهیه آن را پیش ببرید. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن باید مواد لازم را قبل از هر کاری آماده و بیرون از یخچال بگذارید. یک کاسه مناسب انتخاب کنید. مقدار شکر گفته‌شده، تخم‌مرغ و وانیل را داخل آن بریزید. مواد را با کمک چنگال یا هم‌زن دستی برای شش تا هفت دقیقه خوب هم بزنید. مخلوط باید حسابی کش‌دار و غلیظ باشد. روغن‌مایع را داخل کاسه بریزید. مواد را مجدد برای دو تا سه دقیقه دیگر هم بزنید. سپس بیکینگ‌‌پودر را هم اضافه کنید. در آخر همه مواد را با چنگال برای چند دقیقه دیگر هم بزنید. در کنار این دستور پخت، از تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه هم غافل نشوید.

۲. آرد را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن نوبت به آرد می‌رسد. آرد را کم‌کم به مخلوط اضافه کنید. حال مواد را به آرامی با لیسک هم بزنید. مواد که کمی یک‌دست شد آن را با دستان خود ورز دهید. خمیر را تا جایی ورز دهید که دیگر به دستان‌تان نچسبد. روی سطح کارتان کمی آرد بپاشید. از خمیر به اندازه یک گلوله کوچک بردارید. آن را روی سطح کارتان به شکل یک لوله با ضخامت دلخواه‌تان دربیاورید. در نهایت دو سر خمیر را به یکدیگر بچسبانید تا شکل اشک به خود بگیرد. اکر به دنبال یک شیرینی رنگارنگ و خوشمزه برای پذیرایی‌تان هستید حتما تهیه موچی روی گاز را امتحان کنید که دستوری ساده دارد.

۳. قابلمه را گرم کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. داخل آن کاغذ روغنی پهن کنید. خمیرها را با فاصله از هم داخل آن بچینید. در آن را با دم‌کنی ببندید. تا در مدت ۱۵ دقیقه پخته شوند. استفاده از شعله پخش‌کن را هنگام پخت فراموش نکنید. پیشنهاد ما به شما تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا و بدون فر برای روزهای عیدتان است.

۴. شیرینی‌‌ها را سرو کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن باید زمان دهید شیرینی‌ها کامل خنک شوند. سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کنید. قبل از چیدن شیرینی‌ها در ظرف مورد نظرتان مقداری سس شکلاتی درست کنید. قسمت‌های بهم چسبیده شیرینی را داخل سس بزنید. در صورت تمایل پودر پسته هم می‌‌توانید روی آن‌ها بپاشید. تهیه شیرینی نعلی با پیمانه دستوری مشابه با همین دستور دارد پس از درست کردن آن هم غافل نشوید.

نکات تکمیلی تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن

شیرینی اشکی یا نعلی یکی از شیرینی‌های نوستالژیک و خوشمزه ایرانی محسوب می‌شود که با ساده‌ترین دستور پخت می‌توان آن را درست کرد. نکات تکمیلی زیر، پیش بردن مراحل را برایتان ساده‌تر خواهد کرد.

جایگزین روغن مایع در تهیه شیرینی اشکی

در طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و همزن، کره یا روغن صاف قنادی را می‌توانید جایگزین روغن مایع کنید بی‌آن‌که در طعم و مزه آن تغییری به وجود بیاید. برای روزهای عیدتان شیرینی اسکار گردویی را هم می‌توانید درست کنید.

ظاهر خمیر شیرینی اشکی

در طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر تنها شکل آن، اشک نیست چراکه به یاد شیرینی نوستالژی می‌توانید آن را به شکل نعل در بیاورید. خمیر را روی سطح کار قرار دهید. آن را برای ۳۰ ثانیه ورز دهید سپس اندازه یک گردو از آن بردارید. روی صفحه کار، خمیر را به شکل لوله در اندازه ۱۰ سانتی‌متر در بیاورید. حال دو طرف آن را به یکدیگر وصل نکنید تا ظاهری همانند نعل داشته باشد. شیرینی پنجره‌ای بدون نشاسته هم از دیگر شیرینی‌‌های ساده برای ایام نوروز به حساب می‌آید.

تَرَک شیرینی اشکی

در طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر و هم‌زن باید به ظاهر شیرینی توجه داشت که ترکی روی آن نباشد. پس آن را به درستی قالب زده یا حالت بدهید. گاهی با رعایت پیمانه و مقدارهای اندازه‌گیری، شیرینی خرد شده و قابل سرو نیست. مهم‌ترین دلایل آن می‌تواند دمای زیاد فر، آرد زیاد، کمی روغن مایع و ورز نامناسب خمیر باشد. از تهیه شیرینی بهشتی در کنار دیگر شیرینی‌های عید غافل نشوید.

پخت شیرینی اشکی در فر

شیرینی اشکی را همانند ده‌ها دستور دیگر می‌توان به روش‌های متعددی درست کرد. در دستور تهیه شیرینی اشکی در فر باید مراحل بالا را کامل پیش ببرید. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. خمیرها را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید. سینی را داخل فر از قبل گرم‌شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. با طلایی شدن زیر شیرینی‌ها، فر را خاموش کنید. کمی زمان دهید تا خنک شوند. سپس در ظرف مورد نظر خود بچینید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2ow5g4
منبع خبر: کتاب کاله

پربیننده ترین




اخبار داغ