طرز تهیه ترشی | طرز تهیه ترشی خوشمزه| طرز تهیه ترشی خانگی

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان ساده | تمام فوت و فن طعم ترد و خوشمزه ترشی خانگی

اگر عاشق طعم ترد و خوشمزه ترشی خانگی هستید؛ طرز تهیه ترشی بادمجان لیته را با روش ساده دنبال کنید.
1403/07/07 05:10
کد خبر: 12342
طرز تهیه ترشی لیته بادمجان ساده | تمام فوت و فن طعم ترد و خوشمزه ترشی خانگی

طرز تهیه ترشی به عنوان یکی از چاشنی های بسیار خوشمزه برای غذا، کار چندان سختی نیست اما ترشی هایی که برخی افراد درست می کنند خوشمزه تر است. افراد زیادی هستند که خودشان ترشی می گذارند و علاقه ای که به این کار دارند باعث شده طرز تهیه ترشی های مختلف را یاد بگیرند. طرز تهیه ترشی های مختلف را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید.

یکی از کار‌های تابستانی آماده‌کردن ترشی‌های خانگی است. ترشی‌های خانگی ترد و خوشمزه هستند؛ ساده و فوری آماده می‌شوند. ترشی لیته بادمجان از ترشی‌های پرطرفدار خانگی است که با موادی آماده می‌شود که در خانه دارید. این ترشی خوشمزه با آبگوشت یا غذا‌های ساده مانند کتلت و شامی سرو می‌شود و طعم این غذا‌ها را خوشمزه‌تر می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، در این مطلب، ترشی لیته‌ بادمجان با روش ساده آماده می‌شود. اگر عاشق طعم ترد و خوشمزه ترشی خانگی هستید؛ طرز تهیه ترشی بادمجان لیته را با این روش دنبال کنید.

طرز تهیه ترشی لیته‌بادمجان

ترشی لیته‌بادمجان یکی از ترشی‌های سنتی است که ساده و فوری آماده می‌شود. این ترشی با طعم بی‌نظیری که دارد، خوشمزه‌ترین همراه برای انواع غذا‌ها در پاییز و زمستان است. ترشی لیته‌بادمجان با ترکیب بادمجان و سبزی‌های خشک در مدت‌زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آماده می‌شود.

طرز تهیه ترشی لیته‌بادمجان ساده

در این روش تهیه، ترشی با بادمجان له شده و سبزی‌های خشک آماده می‌شود. در تهیه ترشی لیته‌بادمجان برای طعم‌دهی ترشی از گلپر و سیاه‌دانه استفاده شده است. اگر به طعم گلپر علاقه ندارید، آن را از دستور تهیه حذف کنید یا مقدار کمتری به ترشی اضافه کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم که این روش تهیه لیته‌بادمجان را امتحان کنید.

مواد لازم:

فوت‌وفن: این مقدار اولیه برای آماده‌کردن ۲ تا ۳ ترشی لیته‌بادمجان مناسب است.

مراحل تهیه ترشی لیته‌بادمجان ساده

۱. در مرحله اول تهیه ترشی لیته بادمجان ساده، بادمجان‌ها را بشویید و پوست آنها را یکی در میان بگیرید و با تخته آشپزخانه بادمجان‌های پوست گرفته شده را حلقه‌ای خرد کنید.

۲. یک تابه را برای پختن بادمجان‌ها انتخاب کنید و داخل آن آب و سرکه بریزید، اجازه دهید که آب و سرکه جوش بیاید. بادمجان‌های حلقه شده را به تابه اضافه کنید تا پخته و نرم شوند.

۳. هویج و سیر را پوست بگیرید و آنها را بشوید. هویج و سیر را در اندازه‌ای خرد کنید که داخل مخلوط‌کن قرار بگیرند و با مخلوط‌کن آنها را خرد کنید. پس از آماده شدن هویج و سیر، سراغ فلفل‌دلمه‌ای رنگی و فلفل تند بروید. هسته و قسمت بالای فلفل‌ها را جدا کنید. فلفل دلمه‌ای رنگی و تند را داخل مخلوط‌کن بریزید تا خرد و پوره شوند.

فوت‌وفن: در تهیه ترشی لیته‌بادمجان، نصف هر فلفل دلمه نیاز است.

۴. در این مرحله، پس از آماده شدن بادمجان‌ها، شعله زیر تابه را خاموش کنید و اجازه دهید که بادمجان‌ها خنک شوند. بادمجان‌ها را به مخلوط‌کن اضافه کنید و دستگاه را دوباره روشن کنید تا بادمجان‌ها خوب له شوند.

۵. در آخر برای طعم دادن به ترشی تخم گشنیز، سبزی‌های خشک (جعفری، نعنا) را به مواد اضافه کنید. سرکه را در سه مرحله به ترشی اضافه کنید.

فوت‌وفن: سرکه را یک‌باره به ترشی اضافه نکنید. مقداری سرکه اضافه کنید، طعم ترشی را بچشید. اگر ترشی طعم دلخواه را نداشت، دوباره سرکه اضافه کنید.

۶. یک شیشه درب‌دار انتخاب کنید و مواد ترشی را داخل آن بریزید. ترشی لیته بادمجان شما بعد از ۷ تا ۱۰ روز آماده می‌شود. این ترشی ترد و تازه را با غذایی که دوست دارید نوش جان کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

در تهیه ترشی لیته‌بادمجان، شما می‌توانید آبغوره را جایگزین سرکه کنید. اما ترشی لیته‌بادمجان با آبغوره ماندگاری کمتری دارد. حتما این ترشی را در یخچال نگهداری کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2r9wz2

پربیننده ترین




اخبار داغ