یارانه کالابرگ| یارانه کالابرگ جدید| یارانه کالابرگ الکترونیکی

چرا یارانه کالابرگ 220 هزار تومانی واریز نشد؟ | خبر مهم درباره مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی

وزیر کار درباره ادامه پرداخت یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیک گفت: موضوع ادامه دار بودن طرح فجرانه در حال بررسی است که نتیجه به زودی اعلام می شود.
1403/03/19 15:30
کد خبر: 742
چرا یارانه کالابرگ 220 هزار تومانی واریز نشد؟ | خبر مهم درباره مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی

یارانه کالابرگ فجرانه از بهمن ماه ۱۴۰۲ کلید خورد و تا اردیبهشت امسال ادامه داشت. طبق گفته وزیر کار واریز یارانه کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ در قالب طرح فجرانه و احتمالا با اعتبار ۲۲۰ هزار تومان به هفت دهک اول درآمدی اختصاص پیدا می‌کند. طبق نظر کارشناسان این وزارتخانه یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی در قالب طرح یارانه کالابرگ الکترونیکی امسال هم ادامه پیدا کند و احتمالا فرق چندانی با طرح قبلی ندارد.

علیرغم اینکه در خردادماه یارانه کالابرگ واریز نشد اما قرار است یارانه 220 هزار تومانی طرح کالابرگ به زودی دوباره برای یارانه بگیران دهک های 1 تا 9 واریز شود.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تصویب نامه ۹ اردیبهشت هیأت وزیران در خصوص استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ را در تاریخ ۱۶ اردیبهشت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصرح در قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ اقدام کند.

اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی و  همچنین نحوه توزیع این یارانه مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است.

سازمان برنامه و بودجه منابع این طرح را تا زمان ابلاغ بخش دوم قانون بودجه سال جاری به صورت علی الحساب تأمین می‌کند.

سازمان برنامه و بو دجه مکلف است ۲۰ هزار میلیارد تومان به شرکت مجری کالابرگ فجرانه (از شرکت های تابعه وزارت رفاه) بابت تسویه بدهی دولت به فروشگاه های طرف قرارداد به صورت علی الحساب از بودجه عمومی قرار دهد.

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2raz63

پربیننده ترین




اخبار داغ