سید هاشم صفی‌ الدین| ترور سید هاشم صفی‌ الدین| شهادت سید هاشم صفی‌ الدین

شهادت سید هاشم صفی‌ الدین صحت دارد؟ | جزئیات حمله هوایی سنگین اسرائیل برای ترور سید هاشم صفی‌ الدین

جزئیات حمله هوایی سنگین اسرائیل برای ترور سید هاشم صفی‌ الدین را دنبال کنید.
1403/07/12 22:52
کد خبر: 12945
شهادت سید هاشم صفی‌ الدین صحت دارد؟ | جزئیات حمله هوایی سنگین اسرائیل برای ترور سید هاشم صفی‌ الدین

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی بامداد جمعه ادعا کرد که هدف از بمباران شدید اکنون حومه جنوبی بیروت، ترور سید هاشم صفی‌ الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی لبنانی دقایقی پیش گزارش داد: حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت از حمله ای که در آن سید حسن نصرالله کشته شد، سهمگین تر است.

این حملات به دنبال آن صورت می گیرد که بسیاری از تحلیلگران، سید هاشم صفی‌ الدین را جانشین احتمالی سید حسن نصرالله دبیرکل فقید این گروه اعلام کردند.

همزمان نیز منابع محلی لبنانی از ادامه حملات پی در پی جنگنده‌های اسرائیلی به حومه جنوبی بیروت خبر می دهند.

براساس این گزارش، جنگنده‌های اسرائیلی در حال بمباران گسترده حومه جنوبی بیروت از جمله منطقه برج البراجنه هستند.

دو منبع صهیونیستی به پایگاه آکسیوس ضمن تأیید اینکه سید هاشم صفی‌الدین هدف حملات رژیم صهیونیستی در بیروت بوده‌اند گفته‌اند که نتیجه این عملیات هنوز مشخص نیست.

در میان اخبار

سید هاشم صفی الدین در یک پناهگاه عمیق زیرزمینی بوده است که این پناهگاه مورد حمله واقع شد. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد رژیم اسرائیل ۱۱ حمله متوالی در ضاحیه بیروت انجام داده است. 

خبرگزاری فرانسه نوشته شدت انفجارها به اندازه‌ای بوده که باعث روشن شدن دزدگیرهای خودروها و لرزیدن ساختمان‌های زیادی در بیروت و مناطق اطراف شده است

سید هاشم صفی الدین کیست؟

سید هاشم صفی الدین ، پسر دایی شهید حسن نصرالله است که تاکنون ریاست شورای اجرایی حزب الله را در دست داشته است و گزینه دبیرکلی حزب الله بعد از شهید نصرالله بوده است.

هاشم صفی‌ الدین یکی از چهره‌های برجسته حزب‌الله لبنان است و به عنوان یکی از شخصیت‌های ارشد این سازمان شناخته می‌شود. او از نزدیکان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، و فردی بانفوذ در ساختار رهبری این گروه به شمار می‌رود.

صفی‌الدین مسئول شورای اجرایی حزب‌الله است، که وظیفه اصلی آن نظارت بر فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حزب‌الله در لبنان است. این موقعیت به او نقش کلیدی در مدیریت امور داخلی حزب‌الله و هدایت فعالیت‌های این گروه در داخل لبنان می‌دهد.

شیخ صفی‌الدین پدر شوهر زینب سلیمانی، فرزند شهید‌ سلیمانی، است و برادر کوچکش، عبدالله صفی‌الدین، مسئول دفتر رسمی حزب‌الله در ایران است.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2xdnp3
منبع خبر: فرارو

پربیننده ترین




اخبار داغ