سریال تانک‌ خورها| سریال تانک‌ خورها | دانلود سریال تانک‌ خورها

بازگشت ثریا قاسمی به تلویزیون با تانک خورها| پخش سریال تانک خورها از یکشنبه ۱۵ مهر

ثریا قاسمی به میان تانک‌ خورها بازگشت.
1403/07/12 10:10
کد خبر: 12893
بازگشت ثریا قاسمی به تلویزیون با تانک خورها| پخش سریال تانک خورها از یکشنبه ۱۵ مهر

سریال تانک‌ خورها این مجموعه تلویزیونی که به شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان می‌پردازد، رگه‌هایی از کمدی و طنز دارد. آرش مجیدی که به تازگی با سریال «سرزمین مادری» حضور موفقی در تلویزیون داشت، پس از گذشت مدت کوتاهی از پایان این سریال با سریال تانک‌ خورها به شبکه تلویزیون بازمی‌گردد. سریال تانک‌ خورها درباره افراد گمنام جنگ است و به اتفاقات کمتر شنیده شده از جنگ می‌پردازد.

سریال «تانک‌خورها» روایتی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس از زبان رزمندگان درباره پیشرفت و ابتکار زرهی در خطوط رزم دفاع مقدس است. نویسندگی «تانک‌خورها» برعهده محمدصادق رمضانی مقدم است.

زمان پخش سریال تانک خورها

سریال «تانک‌خورها» به کارگردانی پرویز شیخ طادی از یکشنبه ۱۵ مهر روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و جایگزین سریال «غریبه» خواهد شد. آرش مجیدی، سروش جمشیدی، علیرضا استادی، هادی دیباجی، میلاد میرزایی، ثریا قاسمی، احمد نجفی، بهراد خرازی و … بازیگران اصلی این سریال هستند.

داستان سریال تانک خورها

در تانک‌خورها چند داستان در کنار هم روایت می‌شوند و ایرج محمدی در گفت‌وگویی مضمون اصلی آن را خط پیشرفت و تولید در برهه‌ای از جنگ در سال ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ عنوان کرده و گفته: «در آن زمان بچه‌های رزمنده از نظر تجهیزات دفاعی در کمبود به سر می‌بردند. کلیت داستان بر مبنای این است که جوانان آن موقع با چه ابتکارات و چه ابداعاتی می‌توانستند از کیان کشور دفاع کنند. این توانایی در بخش زرهی به وجود آمد و به این موضوع کمتر پرداخته شده است. شروع داستان ما از جوانانی است که وارد دفاع مقدس می‌شوند».

بازیگران سریال تانک خورها

این سریال که آرش مجیدی، سروش جمشیدی، بهراد خرازی، علیرضا استادی، احمد نجفی و ثریا قاسمی ‌بازیگران آن هستند، کمدی نیست و تصویربرداری آن یازده ماه زمان برده است.

محمدی که تهیه‌کننده سریال‌های خانه به دوش، بزنگاه، نرگس، متهم گریخت، زن بابا و دردسرهای عظیم هم هست، گفته است: «برای جذاب‌تر شدن کار از ژانرهای مختلف خانوادگی و دفاع مقدس استفاده کردیم و این سریال یک مولتی ژانر است. چون دو سه ژانر را با هم ترکیب کردیم.

نقطه اتصال این ژانرها خط پیشرفت و ابتکار و ابداع رزمندگان در شهر و میدان رزم است. در این سریال از زاویه دید شخصیت اول شروع کردیم و به زاویه دید دانای کل رسیدیم. رگه‌هایی از طنز داخل سریال وجود دارد. یکی دو نفر از شخصیت‌های ما حالت طنز دارند که فضا را دلچسب و شیرین می‌کنند. در این سریال درام‌های خانوادگی وجود دارد و جنگ دارا و ندار در دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.»

در بعضی رسانه‌ها تانک خورها ماجرای گردان ۷۷ خراسان عنوان شده، اما محمدی این را رد کرده و گفته این سریال نه در باره شخصیت خاصی است و نه گردان و گروهان ویژه ای. این سریال پس از غریبه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه پخش خواهد شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2xdpl3

پربیننده ترین




اخبار داغ