دستور پخت| دستور پخت مرغ| دستور پخت مرغ برشته

دستور پخت مرغ برشته | این مرغ پوست طلایی و خوشمزه با لیمو تازه درست کنید

هیچ چیز بهتر از مرغ کامل برشته شده نیست. در اینجا دستور غذایی با مرغ برشته شده با پوست طلایی رنگ و ترد و رطوبت ناشی از لیمو را ارائه می‌کنیم
1403/04/01 11:10
کد خبر: 2645
دستور پخت مرغ برشته | این مرغ پوست طلایی و خوشمزه با لیمو تازه درست کنید

دستور پخت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند برخی از غذاها را برای اولین بار در خانه درست کنند بسیار مهم است. دستور پخت برای کنترل کیفیت و کمیت غذا بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه‌های تهیه غذا و مواد لازم برای تهیه آن در همین رسپی ها اعلام می شود. دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت مرغ برشته را به شما خواهیم گفت. 

دستور پخت مرغ برشته برگرفته از آموزش مارسلا هازان نویسنده کتاب آشپزی ایتالیایی با لیموترش را یاد بگیرید.

هیچ چیز بهتر از مرغ کامل برشته شده نیست. در اینجا دستور غذایی با مرغ برشته شده با پوست طلایی رنگ و ترد و رطوبت ناشی از لیمو را ارائه می‌کنیم. زمان پخت این غذا یک ساعت است.

مواد مورد نیاز:

۲ کیلوگرم مرغ باکیفیت و آماده پخت در فر

۲ عدد لیموی کوچک

روش پخت:

فر را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. چربی اضافی را از اطراف دهانه تا حفره شکم مرغ جدا کنید. داخل آن را خوب مزه دار کنید. پوست مرغ را با حوله کاغذای خشک کنید تا از چسبیدن آن به قالب داغ جلوگیری شود. لیموترش‌ها را روی سطح کار بغلتانید تا نرم شوند سپس آن را با وردنه تخت فشار قرار دهید، اما نه به قدری که بترکند. هر لیموترش را را سوراخ کرده و داخل شکم مرغ قرار دهید و سپس شکم مرغ را با استفاده از چوب‌های نازک ببندید. پا‌های مرغ را ببندید، اما نه خیلی محکم. این کار مانع از شکافته شدن پوست مرغ در حین پخت آن می‌شود.

تمام قسمت بیرونی مرغ را مزه دار کنید. مرغ پیچیده شده در فویل آلومینیومی را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را برگردانید و ۱۵ دقیقه دیگر اجازه دهید بپزد و حرارت فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه پایانی نیز طی شود. در آن زمان پوست مرغ باید پف کرده وطلایی شده باشد و لیموترش‌ها باید با آب شان به غذا طعم بخشیده باشند. مرغ را به صورت کامل سرو کنید و آب لیموترش را با قاشق روی آن بریزید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2xkal4

پربیننده ترین




اخبار داغ