دستور پخت| دستور پخت پلو| دستور پخت غوره پلو

دستور پخت غوره پلو | طعم خوشمزه و لذیذ این غذا رو بچش و لذت ببر

غوره پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود.
1403/04/28 07:30
کد خبر: 5221
دستور پخت غوره پلو | طعم خوشمزه و لذیذ این غذا رو بچش و لذت ببر

دستور پخت غذاهای جدید و متفاوت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند غذاهای غیرتکراری درست کنند بسیار مهم است. دستور پخت به شما کمک می کند که از بین مواد اولیه در دسترس خود نهایت استفاده را ببرید و غذاهای خوشمزه درست کنید.

بیشتر بخوانید: برای گرمازدگی از این دارو استفاده نکنید | گرمازدگی کشنده تر است یا این دارو؟! 

 دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت غوره پلو را به شما خواهیم گفت. 

غوره پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود.

بیشتر بخوانید: با کد ملی چطور می توانیم خودرو وارد کنیم؟ | اعلام جزئیات واردات خودرو 

از غوره پلو می‌توانید به عنوان یک غذای شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید.

غوره پلو یکی از انواع غذاهای پرطرفدار است که طعمی فوق العاده دارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی لوبیا سبز | طعم و مزه این ترشی کنار غذا دلچسبه

مواد لازم مقدار مواد
سینه یا ران مرغ یا ترکیبی از هر دو ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پودر سوخاری ۲ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
پاپریکا و پودر سیر به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
غوره ۲/۱ لیوان
لوبیا چیتی از قبل پخته شده ۲/۱ پیمانه
رب گوجه رقیق شده ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم
زرشک تفت داده شده ۲/۱ پیمانه
خلال پسته برای تزئین ۳/۱ پیمانه

طرز تهیه غوره پلو

مرحله ۱: پختن لوبیا چیتی

مقداری لوبیای چیتی را که از شب قبل در آب خیس کرده‌اید و نفخ آن گرفته شده است داخل یک قابلمه بریزید، کمی آب به آن اضافه کنید، در قابلمه را ببندید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید لوبیاها به مدت ۳ تا ۴ ساعت خوب بپزند و نرم شوند.

بیشتر بخوانید: احسان علیخانی با سولماز چه کرد؟ | گلایه همراه با بغض سولماز موحدی از احسان علیخانی 

مرحله ۲: جوشاندن آب و ریختن برنج در قابلمه

در این فاصله مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس برنج‌ها را که از شب قبل با آب و نمک خیس کردید داخل قابلمه بریزید مقداری روغن به آن اضافه کنید کمی هم نمک در قابلمه بریزید.

مرحله ۳: جوشاندن برنج در آب

سپس اجازه دهید تا برنج در آب جوش به مدت تقریباً ۶ تا ۷ دقیقه بجوشد و بافت آن نرم شود، برنج باید به حالت نیم پز درآید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید، برنج را آبکش کنید، بعد برنج را در سبد بریزید و اجازه دهید تا آب اضافی برنج خارج شود.

مرحله ۴: درست کردن ته دیگ

در یک قابلمه دیگر مقداری روغن بریزید و کف قابلمه را کاملا چرب کنید، بعد برای درست کردن ته دیگ در کف قابلمه با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری نان برش داده شده یا سیب زمینی حلقه شده بچینید به طوری که کاملاً کف قابلمه را بپوشاند.

مرحله ۵: ریختن برنج در قابلمه

سپس برنج آبکش شده را روی ته دیگ بریزید، بعد کمی روغن روی برنج پخش کنید به جای روغن می‌توانید از مقداری کره استفاده کنید و روی برنج بریزید، بعد در قابلمه را ببندید، اجازه دهید تا برنج روی حرارت ملایم به مدت تقریباً یک ساعت بپزد و خوب دم بکشد.

مرحله ۶: میکس کردن مرغ‌ و پیاز

بعد استخوان‌های ران یا سینه مرغ یا ترکیبی از هر دو را جدا کنید، سپس گوشت‌های مرغ را داخل غذاساز بریزید، با هم میکس کنید تا کاملاً پوره و له شوند، بعد پیاز را پوست بگیرید، بشورید، در اندازه‌های کوچک خرد کنید و داخل غذاساز یا میکسر بریزید.

مرحله ۷: اضافه کردن پودر سوخاری و میکس کردن با مواد

دوباره مرغ‌ها را با پیاز میکس کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یک دست شوند سپس مقداری پودر سوخاری به ترکیب مواد اضافه کنید دوباره با هم میکس کنید، تا خوب با هم ترکیب شوند، در این مرحله بافت مخلوط تشکیل شده کمی منسجم‌تر و یکدست می‌شود.

مرحله ۸: ریختن روغن در تابه و قرار دادن روی حرارت

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست شد مخلوط را از داخل میکسر بیرون بیاورید و در ظرف دیگری بریزید، سپس مخلوط را به مدت تقریبا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مخلوط جا بیفتد، در این صورت عطر و طعم همه مواد کاملا به خورد هم می‌رود.

بعد مخلوط را از یخچال بیرون بیاورید، سپس مقداری از مواد را بردارید و با دست فرم دهید و به شکل گردو درآورید، همه مخلوط را به همین شکل آماده کنید، در یک تابه مقداری روغن بریزید، بعد از آن تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۱۰: سرخ کردن گوشت‌ قلقلی‌ها در تابه

بعد از آن گوشت قلقلی‌ها را داخل تابه بریزید حرارت را زیاد کنید ابتدا گوشت‌ها را با حرارت بالا سرخ کنید، بعد آن‌ها را بچرخانید تا همه قسمت‌های آن‌ها کاملاً سرخ شود در طول سرخ کردن دقت کنید که گوشت‌ها نسوزند و همه آن‌ها به یک اندازه سرخ شوند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن زعفران دم کرده به گوشت‌ها

سپس زعفران دم کرده را روی گوشت قلقلی‌ها بریزید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت قلقلی‌ها با زعفران دم کرده کاملا مغز پخت و آبدار شوند، بعد از این که گوشت‌ها کاملاً سرخ شدند آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۲: تفت دادن لوبیا چیتی

بعد لوبیا چیتی‌های پخته شده را داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، در یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس لوبیا چیتی‌های را در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا بافت آن‌ها منسجم شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن رب گوجه فرنگی و تفت دادن آن

سپس مقداری رب گوجه فرنگی در تابه بریزید، با لوبیاها تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه گرفته شود و رنگ آن در تابه باز شود، گوجه فرنگی را با لوبیاها خوب تفت دهید تا عطر و طعم آن به خورد لوبیاها برود کمی هم نمک به مواد اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله ۱۴: اضافه کردن گوشت قلقلی و غوره به مواد و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن گوشت قلقلی‌ها و مقداری غوره را هم داخل تابه بریزید با بقیه مواد کمی تفت دهید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و طعم غوره به خورد بقیه مواد برود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود.

مرحله ۱۵: تفت دادن زرشک

بعد مقداری کره را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود سپس زرشک را به آن اضافه کنید، کمی تفت دهید، اگر می‌خواهید که زرشک طعم ملسی داشته باشد مقداری شکر را هم به زرشک‌ها اضافه کنید و با هم تفت دهید.

مرحله ۱۶: ریختن برنج و گوشت‌ها در ظرف مناسب

سپس برنج را که خوب دم کشیده است داخل یک ظرف مناسب بریزید روی آن مقداری زعفران دم کرده غلیظ بریزید بعد مخلوط مواد گوشت قلقلی را روی برنج بریزید و پخش کنید تا کاملاً سطح برنج را بپوشاند، گوشت‌ها را در وسط برنج هم می‌توانید بریزید.

مرحله ۱۷: تزئین و سرو غوره پلو

بعد روی ظرف غوره پلو را با زرشک تفت داده شده و خلال پسته تزئین کنید سپس غوره پلو را به عنوان یک غذای مجلسی و پر طرفدار که طعمی فوق العاده دارد برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2xpqb3

پربیننده ترین




اخبار داغ