مالک تلگرام | سقوط نات کوین | دستگیری پاول دوروف

خبر فوری | پاول دورف، مالک تلگرام دستگیر شد | سقوط آزاد نات کوین در پی دستگیری مالک تلگرام

طبق گزارش یک شبکه تلوزیونی فرانسه (TF1) ظاهراً پاول دوروف بعد از خروج از جت شخصی‌اش توسط سرویس های اطلاعاتی فرانسه در فرودگاه لوبورژ پاریس بازداشت شد
1403/06/04 02:55
کد خبر: 9369
خبر فوری | پاول دورف، مالک تلگرام دستگیر شد | سقوط آزاد نات کوین در پی دستگیری مالک تلگرام

پاول دورف 39 ساله، مالک پیام رسان تلگرام در فرانسه بازداشت شد. دلیل اصلی بازداشت پاول دورف همکاری نکردن او با نیروهای امنیتی فرانسه اعلام شده است. گفته می شود پاول دورف در سال های اخیر به درخواست بسیاری از دولت ها برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه پاسخ منفی داده و از همین رو پیام رسان تحت مدیریت او در برخی کشورها فیلتر است.

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس از سوی پلیس بازداشت شد.

طبق گزارش یک شبکه تلوزیونی فرانسه (TF1، پاول دورف، بنیانگذار تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.

گزارش‌ها حاکیست که دستگاه امنیتی فرانسه پس از صدور قرار بازداشت پاول دوروف از سوی مقامات قضائی این کشور هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت کردند.

گفته می‌شود حکم بازداشت دورف به دلیل همکاری نکردن وی با نیروهای امنیتی فرانسه صادر شده است که وی را در قاچاق مواد مخدر و جرایم سنگین دیگر شریک می‌کند.

شبکه TF1 اضافه کرد که انتشار پیام‌های رمزگذاری در «تلگرام» از علل اصلی شکایت مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

تاکر کارلسون مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس‌نیوز در همین رابطه نوشت: این پوتین نبود که دورف را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد. ‌

در پی بازداشت پاول دورف ارزش نات کوین سقوط کرد.

در پی این خبر که هنوز تأیید نشده است، ارزش ارز دیجیتال TON که توسط تلگرام توسعه یافته، بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته و از اوج ۶.۸۶ دلاری خود در اوایل ۲۴ اوت به ۶.۰۷ دلار رسیده است. این خبر در دست بررسی است و اطلاعات بیشتر به محض دسترسی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2xv9p3

پربیننده ترین




اخبار داغ