فال حافظ امروز| فال حافظ فردا | فال حافظ واقعی

فال حافظ امروز دوشنبه 29 مرداد 1403 | فال حافظ واقعی با تفسیر کامل غزل

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.
1403/05/29 04:50
کد خبر: 8673
فال حافظ امروز دوشنبه 29 مرداد 1403 | فال حافظ واقعی با تفسیر کامل غزل

فال حافظ از گذشته تاکنون برای آغاز کارهای مختلف در بین ما ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است تفال زدن با فال حافظ در هر کاری باعث قوت قلب خواهد شد. تا جایی که گرفتن فال حافظ در مناسبت های مختلف نیز مورد توجه خانواده های ایرانی بوده است و سرنوشت خود را از بین غزل‌های این عارف پیدا می کنند. در ادامه این مطلب می‌توانید فال حافظ امروز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403 را که به نیابت از شما گرفته شده است را بخوانید.

دمی همنشین حافظ باش؛

شراب تلخ می‌خواهم که مردافکن بود زورش
که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر و شورش

سماط دهر دون پرور ندارد شهد آسایش
مذاق حرص و آز‌ای دل بشو از تلخ و از شورش

بیاور می‌که نتوان شد ز مکر آسمان ایمن
به لعب زهره چنگی و مریخ سلحشورش

کمند صید بهرامی بیفکن جام جم بردار
که من پیمودم این صحرا نه بهرام است و نه گورش

بیا تا در می‌صافیت راز دهر بنمایم
به شرط آن که ننمایی به کج طبعان دل کورش

نظر کردن به درویشان منافی بزرگی نیست
سلیمان با چنان حشمت نظر‌ها بود با مورش

کمان ابروی جانان نمی‌پیچد سر از حافظ
ولیکن خنده می‌آید بدین بازوی بی زورش

شرح لغت: سماط: طعام کشنده/لعب: بازی.

تفسیر عرفانی:‌

۱- ناراحتی‌ها و رنج‌های فراوانی را تحمل کرده اید. بطوری که بر سر دو راهی قرار گرفته اید. علتش عدم اتکای به نفس شما می‌باشد، زیرا چشمان نگران عده‌ای متوجه اقدامات سازنده شما می‌باشد. پس با توکل بر خدا، اراده‌ای قوی، با سرعت و دقت دست به کار شوید و از زمان حداکثر بهره را بگیرید که تامل و درنگ مفهومی ندارد. خود را با شرایط زمان و مکان کاملاً وفق دهید و فعالیت کنید.

۲- اینکه ناله کنید که از دنیا و بدی و رنج آن خسته شدم، غیر از فرسایش روح، نتیجه‌ای ندارد. زیرا دنیا بدتر از آنست که فکر می‌کنید و زیباتر از آن است که تصورش می‌نمایید. از انسان‌های حسود، معتاد و ناباب دوری کنید و از گذشته خود و دیگران درس بگیرید.

تعبیر غزل:

انسان در رنج و سختی آفریده شده و زندگی سرشار از رنج‌ها و سختی هاست. تو از این همه شر و شور و غوغا به تنگ آمده ای. به دنبال خلوتی می‌گردی و مسکنی تا لحظه‌ای به آرامش برسی. به خدا پناه ببر که یاد او بهترین آرامش بخش است. به میان مردم درویش مسلک برو و گمشده‌ی خود را در میان آنان جستجو کن.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/36le93

پربیننده ترین




اخبار داغ