زلزله | زلزله الان | زلزله امروز

وقوع زمین لرزه 5 ریشتری در کاشمر | 4 کشته و 120 مصدوم در زلزله کاشمر

وقوع زمین لرزه ۵ ریشتری و پس‌لرزه آن با ۲.۷ ریشتر منجر به مرگ 4 نفر و مصدوم شدن 120 نفر از شهروندان کاشمری شد که حال 15 نفر از آنها وخیم است.
1403/03/30 05:40
کد خبر: 2676
وقوع زمین لرزه 5 ریشتری در کاشمر | 4 کشته و 120 مصدوم در زلزله کاشمر

زلزله پنج ریشتری ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر سه‌شنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد به وقوع پیوست. در این حادثه ۲ مرد بر اثر سقوط نمای ساختمان در شهر کاشمر و ۲ نفر دیگر نیز در اثر زلزله و تخریب منزلی در روستای "زنده جان" این شهرستان جان باخته اند و ۱۲۰ نفر مصدوم این حادثه اکثر به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند. مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهر‌های کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

حجت‌الله شریعتمداری فرماندار کاشمر گفت: این زلزله به مقیاس پنج ریشتر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه سه‌شنبه کاشمر و برخی از شهرستان‌های همجوار از جمله تربت حیدریه و خلیل‌آباد را لرزاند. در شهر کاشمر به دلیل ریزش نمای یک ساختمان تجاری در حاشیه میدان شهدای ناجا ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

سید‌علی منیری مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: 25 ارزیاب و نجاتگر هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده در کاشمر اعزام شدند و سایر تیم‌های امدادی نیز فراخوان شده‌اند.

این زلزله موجب خسارت به نمای برخی ساختمان‌ها، شکستن شیشه‌ها و تخریب منازل کهنه و کلنگی در این شهر شده است. تا‌کنون یک کودک از زیر آوار در روستای زنده‌جان بیرون آورده و به بیمارستان منتقل شد و نیروهای امدادی و خدمات‌رسان آواربرداری از سایر ساختمان‌های روستای زنده‌جان را آغاز کرده‌اند. دو خانواده نیز زیر آوار گرفتار شده بودند که مرگ 2 نفر از آنها تأیید شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز در گفت و گو با استاندار خراسان رضوی بر ضرورت رسیدگی سریع به آسیب دیدگان و آمادگی همه جانبه دستگاه ها برای وقوع پس لرزه های احتمالی تأکید کرد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3975x4

پربیننده ترین




اخبار داغ