آیفون| آیفون 14 | رجیستری آیفون

قابل توجه دوستداران آیفون | رجیستری آیفون 14 و 15 آزاد شد

رجیستری آیفون 14 و 15 در دولت جدید آزاد شد.
1403/06/05 08:50
کد خبر: 9504
قابل توجه دوستداران آیفون | رجیستری آیفون 14 و 15 آزاد شد

رجیستری آیفون برای علاقه مندان به این گوشی اندروید بسیار مهم است. آیفون همواره تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار نوسان قیمتی می شود یکی از این عوامل بحث ممنوعیت یا آزاد شدن رجیستری آیفون است. با توجه به اینکه واردات آیفون در کشور ما ممنوع است، رجیستری آیفون همواره با چالش هایی روبرو بوده است.

از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ واردات آیفون ۱۴ به بالا به شکل تجاری و مسافری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق گران‌تر شده و بعضا عده‌ای ترجیح دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند.

سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با آغاز کار خود در پاسخ به سوالی درباره رجیستری گوشی‌های تلفن همراه اپل گفته که «تصمیم‌گیری درباره رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که پیگیری می‌کنیم و منتظر می‌مانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد».

همین اظهار نظر، دوباره احتمال رفع ممنوعیت واردات آیفون را مطرح کرده است؛ هرچند واردکنندگان معتقدند واردات آیفون با تعرفه ۹۶ درصدی نه به سود دولت و نه به سود مصرف کننده است، بلکه به سود قاچاقچی خواهد بود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/39exw2

پربیننده ترین




اخبار داغ