احیا | احیا نوزاد | احیای قلبی

ویدئویی از احیا نوزاد ۶ ماهه در اصفهان | ایست قلبی نوزاد ۶ ماهه

به همت پرسنل اورژانس کودک 6 ماهه از مرگ حتمی نجات یافت.
1403/06/13 06:30
کد خبر: 10211
ویدئویی از احیا نوزاد ۶ ماهه در اصفهان | ایست قلبی نوزاد ۶ ماهه

ویدئویی منتشرشده در رسانه‌های داخل ایران عملیات احیای یک نوزاد شش ماهه در ستاد اداری اورژانس ۱۱۵ اصفهان را نشان می‌دهد. گفته می‌شود این نوزاد دچار «ایست قلبی تنفسی» شده بود. حال این کودک خوب گزارش شده است.

عباس عابدی، مدیر روابط‌عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان اظهار داشت: روز گذشته ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ مادری سراسیمه با کودک بیهوش خود به ساختمان ستاد اورژانس مراجعه کرد و به همت کارکنان اورژانس کودک از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش فارس، وی افزود: درحالی‌که کارکنان ستاد اورژانس ۱۱۵ اصفهان در حال ترک اداره بودند این کودک توسط مادرش به ساختمان ستاد آورده شد و در بدو ورود با معاینه اولیه مشخص شد که کودک دچار ایست قلبی تنفسی شده است.

عابدی ادامه داد: کارکنان حاضر در محل دراسرع‌وقت شروع به باز کردن راه هوایی کودک و ماساژ قلبی وی کردند.

مدیر روابط‌عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: این عملیات احیا موفقیت‌آمیز بود و کودک پس از هوشیاری کامل توسط واحد امدادی به مرکز درمانی برای ادامه مراقبت و درمان منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند هر موقع مشکل اورژانسی پیش می‌آید نیاز نیست که بیمار را به مراکز درمانی و یا مرکز اورژانس بیاورند سریع با اورژانس تماس بگیرند و اگر نیاز به جابه‌جا کردن بیمار باشد کارشناسان اورژانس راهنمایی می‌کنند و تا رسیدن نیرو‌های امدادی کارشناسان راهنمایی می‌کنند.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3k9984

پربیننده ترین




اخبار داغ