یارانه نقدی| یارانه نقدی شهریور| یارانه نقدی شهریور 1403

یارانه نقدی کدام افراد حذف می شود؟ | تغییر در دهک بندی یارانه ها از این تاریخ

از مهرماه، سومین مرحله به‌روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها آغاز می‌شود. علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، اعلام کرد که این به‌روزرسانی بر اساس داده‌های جدید اقتصادی از دستگاه‌های مختلف انجام خواهد شد تا میزان وسع خانوارها به‌روزرسانی شود.
1403/06/27 12:30
کد خبر: 11514
یارانه نقدی کدام افراد حذف می شود؟ | تغییر در دهک بندی یارانه ها از این تاریخ

یارانه نقدی در سال های اخیر دستخوش تغییر شده و از 45 هزار تومان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به 300 و 400 هزار تومان در زمان حاضر رسیده است. یارانه نقدی برای دهک های مختلف جامعه متفاوت است و زمان واریز آن 25ام و روز آخر هر ماه است. در ماه های گذشته همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز شد که در حال حاضر واریز این یارانه متوقف شده است.

طبق بند «د» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است دو بار در سال داده‌های اقتصادی خانوارها را به‌روزرسانی کند و گروه‌های مشمول حمایت‌های یارانه‌ای را شناسایی و گروه‌های پردرآمد را از این حمایت‌ها حذف کند. این روند در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نیز تأکید شده است.

آخرین به‌روزرسانی در دی‌ماه ۱۴۰۲ انجام شده و مرحله بعدی قرار بود در شهریورماه ۱۴۰۳ انجام شود. با این حال، به دلیل عدم ارسال داده‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها مانند بانک مرکزی، این به‌روزرسانی به تعویق افتاده است. محمدی اعلام کرد که این به‌روزرسانی در اواخر شهریور یا مهرماه انجام خواهد شد و پس از نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی، دهک‌های جدید اعمال خواهند شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3nemo3
منبع خبر: اقتصادآنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ