قیمت دلار| قیمت دلار امروز| افزایش قیمت دلار

کف قیمت دلار مشخص شد | قیمت واقعی دلار چقدر است؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: تغییرات نرخ ارز پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل کوتاه مدت و زودگذر است و سوداگران به دنبال نرخ سازی‌اند. بر اساس واقعیت‌های اقتصادی نرخ ارز در دامنه ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان قرار دارد.
1403/07/14 14:10
کد خبر: 13086
کف قیمت دلار مشخص شد | قیمت واقعی دلار چقدر است؟

قیمت دلار در 9 ماه اخیر با افزایش حدود 10 هزار تومانی مواجه شده است. افزایش قیمت دلار از اواسط زمستان 1402 اوج گرفت و تا اواخر فروردین ادامه داشت. قیمت دلار از شروع اردیبهشت ماه قدری متعادل شد و در ابتدای کردیدور ششم قرار گرفت و گاهی وارد کانال 50 هزار تومان می شود.

یحی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه موضوع نرخ ارز تابع عوامل متعددی است، گفت: اما آنچه که مهم بوده، واقعیت‌های اقتصادی در تغییرات نرخ ارز است.

تسنیم نوشت: وی ادامه داد: واقعیت های اقتصادی به تعادل اقتصادی کشور مربوط می‌شود و یکی از عوامل این تعادل، موضوع نرخ ارز است، همچنین میزان تولید، واردات و سرمایه‌گذاری‌های کشور و جنبه‌های تاثیر آن بر بازار ارز، بر اثرگذاری ارز در تعادلات اقتصادی موثر است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: نرخ ارز تابع واقعیت‌های اقتصادی یک کشور همچون عرضه و تقاضا است، گاهی اوقات هم تابع جنبه روانی یک کشور است، یعنی به انتظارات جامعه در حوزه مختلف اقتصادی مربوط می‌شود و این انتظارات باعث تغییر در وضع تقاضا می‌شود.

آل اسحاق مطرح کرد: عده‌ای نیز در بازار وجود دارند که کارشان سوداگری در ارز است که نقش عمده جوسازی و فضاسازی در اقتصاد و بازار برعهده آنهاست.

وی گفت: این سوداگران منتظر حوادثی سیاسی و نظامی هستند تا تقاضا را بالا ببرند و از این طریق به افزایش نرخ دامن بزنند، این افراد زندگی شان بر پایه بالا و پایین رفتن نرخ ارز استوار است و به دنبال سود و منافع شخصی خود هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اشاره کرد: تغییرات نرخ ارز پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل کوتاه مدت و زودگذر بوده و این تغییر نرخ‌ها به دلیل همین نرخ سازی سوداگران است و بر اساس واقعیت‌های اقتصادی کشور نیست.

وی ادامه داد: البته باید از نظامیان کشور تقدیر شود که با حمله موشکی به اسرائیل دل مردم را شاد کردند، هرچند افرادی که در حوزه اقتصاد فعال هستند، می‌دانند که نباید در شرایط فعلی خود را مشغول این تلاطمات ارزی کنند و مردم هم باید بدانند که خرید و فروش ارز در شرایط فعلی به نوعی قمار است و ممکن است متضرر شوند و فقط سودی نصیب دلالان می‌شود.

آل اسحاق در پایان سخنان خود اظهار داشت: بر اساس واقعیت‌های اقتصادی نرخ ارز در دامنه ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان قرار دارد که اگر دقیق‌تر بخواهم در این حوزه صحبت کنم نرخ ارز در کانال ۵۵ هزار تومان هم می‌تواند قرار گیرد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3nvdx2
منبع خبر: تسنیم

پربیننده ترین




اخبار داغ