مسعود پزشکیان| کابینه مسعود پزشکیان| تنفیذ مسعود پزشکیان

لحظه اهدای حکم تنفیذ پزشکیان توسط رهبر انقلاب | صحبت های پس از دریافت حکم تنفیذ

ویدیویی از لحظه اهدای حکم تنفیذ توسط رهبر انقلاب در ابتدای مراسم تنفیذ چهاردهم منتشر شده است.
1403/05/07 07:20
کد خبر: 6289
لحظه اهدای حکم تنفیذ پزشکیان توسط رهبر انقلاب | صحبت های پس از دریافت حکم تنفیذ

مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. مسعود پزشکیان در انتخابات روز جمعه ۱۵تیرماه با کسب ۱۶میلیون و ۳۸۴هزار و ۴۰۳رای، به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شد. رقیب اصلی او سعید جلیلی نیز که به مرحله دوم انتخابات راه یافته بود باکسب ۱۳میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای ، صندلی ریاست جمهوری را به او واگذار کرد. بنابراین انتخابات ریاست‌ جمهوری با پیروزی مسعود پزشکیان به پایان رسید و امروز از ساعت 10 صبح مراسم تنفیذ او در حال برگزاری است.

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، مسعود پزشکیان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. ویدیویی از لحظه اهدای حکم تنفیذ توسط رهبر انقلاب در ابتدای مراسم تنفیذ چهاردهم منتشر شده است.

متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان از جانب رهبر انقلاب  به شرح زیر می باشد.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.  

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.  

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق، و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.

والسلام علی عبادالله الصالحین 

سید علی خامنه‌ای 

۷/مرداد/۱۴۰۳

نهمین رئیس جمهور پس از دریافت حکم تنفیذ

به همه خدمت‌گزاران کشور و به خصوص شهید رئیسی درود می‌فرستم. سپاسگزار رهبر معظم انقلاب هستم و همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پانهادند و با رأی خود به تغییر بار سنگینی را به دوش این حقیر گذاشتند.

اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ بنده و بنا بر رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسما به مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران منصوب فرمودند.

آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در مسیر روشنی که مقام معظم رهبری فرموند چشم انداز جمهوری اسلامی و قانون برنامه است که ما به طرف آن حرکت کنیم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3qo5a4
منبع خبر: تسنیم

پربیننده ترین




اخبار داغ