دستور پخت| دستور پخت کله پاچه| دستور پخت سیرابی

دستور پخت سیرابی به سبک بازاری | ارفندهای گرفتن بوی زهم سیرابی

اگر به فکر درست کردن سیرابی در خانه هستید، در این مطلب به شما طرز تهیه سیرابی را به چند روش مختلف آموزش می‌دهیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و مقوی را به سبک بازاری در خانه تهیه کنید.
1403/07/10 10:30
کد خبر: 12668
دستور پخت سیرابی به سبک بازاری | ارفندهای گرفتن بوی زهم سیرابی

دستور پخت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند برخی از غذاها را برای اولین بار در خانه درست کنند بسیار مهم است. دستور پخت برای کنترل کیفیت و کمیت غذا بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه‌های تهیه غذا و مواد لازم برای تهیه آن در همین رسپی ها اعلام می شود. دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت سیرابی را به شما خواهیم گفت. 

سیرابی یکی از غذاهای سنتی و پرخاصیت ایرانی است. اگرچه مدت زمان طبخ آن طولانی است اما به‌دلیل خواص فراوانی که دارد و البته طعم خاص و لذیذش، ارزش وقت گذاشتن را دارد.

به گزارش خبرآنلاین، اگر به فکر درست کردن سیرابی در خانه هستید، در این مطلب به شما طرز تهیه سیرابی را به چند روش مختلف آموزش می‌دهیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و مقوی را به سبک بازاری در خانه تهیه کنید.

مواد لازم

برای تهیه سیرابی گوسفندی به مواد غذایی زیر نیاز است:

سیرابی و شیردان گوسفندی ۱ دست
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۲ حبه
قلم گوسفندی یا گوشت آبگوشتی به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، دارچین به مقدار لازم

 

طرز تهیه سیرابی گوسفندی

اولین و مهم‌ترین مرحله در طرز تهیه سیرابی گوسفندی، تمیز کردن کامل سیرابی است. اگر از تمیز کردن آن خودداری کنید، ممکن است به بیماری‌های گوارشی مبتلا شوید. اگر تمایل ندارید خودتان سیرابی را تمیز کنید، می‌توانید آن را به صورت تمیز شده از قصابی‌ها تهیه کنید.

برای پخت سریع‌تر و بهتر سیرابی، از زودپز استفاده کنید. پیاز را خلالی خرد کرده و همراه با سیرابی، آب، فلفل، سیر و قلم یا گوشت آبگوشتی در زودپز بریزید و به مدت ۲ ساعت روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد.

نکته: قلم یا گوشت آبگوشتی به قوام آمدن سیرابی کمک می‌کند.

پس از پخت کامل سیرابی، نمک و دارچین را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن نمک در ابتدای پخت، باعث سفت شدن سیرابی می‌شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3wgev2

پربیننده ترین




اخبار داغ