سهمیه بنزین| سهمیه بنزین آزاد| سهمیه بندی بنزین

تغییر روش سهمیه بندی بنزین برای جبران ناترازی| افزایش قیمت بنزین در راه است

شیوه سهمیه بندی بنزین برای جبران ناترازی تغییر می کند.
1403/06/08 03:10
کد خبر: 9792
تغییر روش سهمیه بندی بنزین برای جبران ناترازی| افزایش قیمت بنزین در راه است

سهمیه بنزین خودروهای شخصی از سال 1398 تاکنون 60 لیتر بوده است. در 5 سال اخیر بارها شایعاتی در خصوص افزایش یا کاهش سهمیه بنزین مطرح شده اما هیچ کدام آنها واقعیت نداشته است. با این وجود سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در سال گذشته با کاهش مواجه شد.

یک کارشناس انرژی گفت: دولت در صورتی که در نظر دارد قیمت بنزین را افزایش دهد ابتدا باید برای مردم سهمیه مشخصی در نظر بگیرد و سپس راه کار قیمتی را اعمال کند که این مساله نیازمند یک اقدام کارشناسی شده دقیق است.

علی قنبری اظهار داشت: هم اکنون وضعیت مصرف بنزین مناسب نیست و برای حل ناترازی بنزین باید شیوه سهمیه بندی تغییر کند

به گزارش مهر، وی با اشاره به این همه مردم و نه تنها کسانی که خودرو دارند، باید از نعمت بنزین بهره‌مند شوند، اظهار کرد: بنزین مساله مهم و تأثیر گذاری بر زندگی آحاد مردم است به همین دلیل دولت باید در تصمیم‌گیری به تمام ابعاد زندگی مردم و تأثیراتی که بر جای می‌گذارد دقت کند.

وی ادامه داد: تصمیم دولت باید به گونه‌ای باشد همه از این نعمت بهره‌مند شوند و حتی افرادی که خودرو هم ندارند سهمیه بنزین دریافت کنند.

این کارشناس انرژی اضافه کرد: این شیوه یک ضعف اساسی دارد با وجود اینکه سیاست گذار هدف مثبتی از تصویب و اجرای آن داشته است و در این جهت بوده است که به دهک‌های پایین جامعه کمک بشود و از آن‌ها حمایت بشود و به این وسیله جایگاه این افراد را بالاتر بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: ولی متأسفانه می‌بینیم در ۴ دهه گذشته نتیجه این تخصیص برعکس بوده است. به جای اینکه این سیاست گذاری منجر به این شود که قشر محروم و دهک‌های اول و دوم و سوم و حتی چهارم را به سمت دهک‌های بالاتر هدایت کنیم کسی که در دهک هشتم و نهم و دهم است از این یارانه‌های مستقیم بهره برده است.

قنبری با اشاره به اینکه سهمیه بنزین به هر فرد عدالت اجتماعی را به دنبال دارد، گفت: دولت در صورتی که در نظر دارد قیمت بنزین را افزایش دهد ابتدا باید برای مردم سهمیه مشخصی در نظر بگیرد و سپس راه کار قیمتی را اعمال کند که این مساله نیازمند یک اقدام کارشناسی شده دقیق است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3wp662

پربیننده ترین




اخبار داغ