دستور پخت| دستور پخت سیب زمینی| دستور پخت سیب زمینی رستورانی

دستور پخت سیب زمینی تنوری بدون روغن با سس قارچ | تمام فوت و فن‌ های پخت سیب زمینی با فر

سیب زمینی تنوری نوعی غذای فست فودی است که در آن سیب زمینی را با روغن سرخ نمی‌کنند؛ بلکه سیب زمینی مزه‌دار شده را داخل فر برشته می‌کنند که طعم بسیار دلچسبی دارد.
1403/06/15 07:30
کد خبر: 10444
دستور پخت سیب زمینی تنوری بدون روغن با سس قارچ | تمام فوت و فن‌ های پخت سیب زمینی با فر

دستور پخت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند برخی از غذاها را برای اولین بار در خانه درست کنند بسیار مهم است. دستور پخت برای کنترل کیفیت و کمیت غذا بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه‌های تهیه غذا و مواد لازم برای تهیه آن در همین رسپی ها اعلام می شود. دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت سیب زمینی رستورانی را به شما خواهیم گفت. 

سیب زمینی تنوری یکی از انواع فست فود‌ها و غذا‌های امروزی است که طعم دلچسبی دارد و از آنجا که در این شیوه پخت، سیب زمینی بدون استفاده از روغن و سرخ شدن بسیار لذیذ و خوشمزه می‌شود، محبوبیت بسیاری دارد. شما می‌توانید این غذای ساده و خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری

  • سیب زمینی کوچک: ۵ عدد
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا و پودر سیر: به میزان لازم
  • مواد لازم برای تهیه سس قارچ:
  • قارچ: ۲۵۰ گرم
  • خامه: ۳ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱ لیوان
  • پنیر گودا: ۳ ورق

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

۱ ـ برای شروع کار ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید؛ سپس بدون اینکه آن‌ها را پوست کنید، هر سیب زمینی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. بهتر است برش‌ها به صورت طولی باشد و تا جای ممکن از سیب زمینی‌های ریزتر استفاده کنید.

۲ ـ یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس سیب زمینی‌ها را داخل آب جوش بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. اجاره بدهید سیب زمینی ۲ دقیقه داخل آب بجوشد؛ سپس آن را آبکش کنید.

۳ ـ سیب زمینی‌های آبکش شده را داخل یک کاسه بریزید و روغن زیتون، پودر سیر، پودر آویشن، فلفل سیاه، نمک و پودر پاپریکا را به آن اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا همه تکه‌های سیب زمینی با ادویه‌ها و روغن زیتون آغشته شوند.

۴ ـ سیب زمینی‌های آماده را داخل سینی فر بریزید و سینی را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از گذشت این زمان به مدت ۳ الی ۴ دقیقه گریل را روشن کنید تا سیب زمینی‌های تنوری از بالا هم برشته شوند.

طرز تهیه سس قارچ

قارچ‌ها را ابتدا خوب بشورید و خرد کنید. سپس توی یک ماهی‌تابه بریزید و روی شعله متوسط اجاق گاز بگذارید تا آب قارچ کاملاً خشک شود و بعد روغن بریزید. نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را روی قارچ بریزید و هم بزنید. سپس خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً باز شود و بعد شیر را توی ماهی‌تابه بریزید و همه مواد را خوب هم بزنید. کمی زمان بدهید تا شیر با قارچ و خامه کمی به غلظت برسد. در مرحله آخر پنیر گودا را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا پنیر کم کم آب شود. بعد از ۱ دقیقه اجاق را خاموش کنید. سس قارچ شما آماده است. این سس را می‌توانید در کنار سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی تنوری، نان سیر و سبزیجات بخارپز میل کنید. نوش جان




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3wykd2
منبع خبر: فرارو

پربیننده ترین




اخبار داغ