اعدام | حکم اعدام| اجرای حکم اعدام

اعدام 2 سارق متجاوز در پرونده هفت باغ کرمان | این سارقان به زوج های جوان تجاوز می کردند

حکم اعدام ۲ نفر که در محور هفت باغ (کرمان - ماهان) مرتکب چندین فقره تجاوز به عنف شده بودند در زندان مرکزی کرمان اجرا شد.
1403/07/11 03:30
کد خبر: 12723
اعدام 2 سارق متجاوز در پرونده هفت باغ کرمان | این سارقان به زوج های جوان تجاوز می کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: خرداد سال ١۴٠٢، در پی چند مورد تعرض از سوی افرادی ناشناس در محور هفت باغ، شناسایی و دستگیری متهمین در دستور کار دستگاه قضایی و مأموران انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفت و متهمین این پرونده در کمترین زمان ممکن توسط ضابطین قضایی شناسایی و دستگیر شدند. این پرونده ۳ متهم داشت و دلیل اصلی ارتکاب جرم در این پرونده تعرض به نوامیس مردم بویژه افراد و زوج‌های جوان بوده است. اعضای این باند سوژه‌های خود را از بین زوج‌های جوان در اماکن خلوت جاده هفت‌باغ حدفاصل کرمان تا ماهان شناسایی می‌کردند و سپس با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، خودروی آنها را متوقف و با معرفی خود به‌عنوان مأمور با تهدید اقدام به آدم‌ربایی، تعرض، تجاوز به عنف و درنهایت سرقت طلا و اشیای گرانقیمت می‌کردند.

حمیدی ادامه داد: «متهم ردیف اول» این پرونده از حیث ارتکاب ۲ فقره تجاوز به عنف و سرقت مقرون به آزار، «متهم ردیف دوم» این پرونده از حیث ارتکاب ٢ فقره تجاوز به عنف و سرقت مقرون به آزار و بر اساس مستندات پرونده در شعبه دوم کیفری یک استان به اعدام محکوم شدند.

در میان اخبار

وی با بیان اینکه پرونده مذکور در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد، افزود: انتشار این خبر شنیع تجاوز به عنف طی سال گذشته باعث تأسف و تأثر زیادی بین مردم استان شد و رسیدگی بموقع به اینگونه اتهام‌های ضدامنیتی و مجازات مجرمان هم در تسکین آلام و دردهای شهروندان آسیب‌دیده از این جرایم مؤثر است و هم از تجری و گستاخ شدن دیگر افراد مستعد برای ارتکاب جرایم اینچنینی جلوگیری خواهد کرد تا از این طریق، کشور و سرزمین اسلامی‌مان از گزند چنین آسیب‌های اجتماعی مصون بماند.

وی با تأکید بر اینکه دادگاه متهمان این پرونده با حضور وکلای آنها و رعایت تمام موازین قانونی و آیین دادرسی کیفری برگزار شده است، گفت: حکم صادره از سوی دادگاه،  پس از تأیید در دیوان عالی کشور اجرا شد. در مورد متهم سوم پرونده نیز به دلیل ارسال پرونده به دیوان عالی کشور برای رفع ابهام، پس از نظر دیوان عالی کشور، بر اساس آخرین تصمیمات قضایی اقدام خواهد شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3zgkb2
منبع خبر: روزنامه ایران

پربیننده ترین




اخبار داغ