اخراج افغانی ها| اخراج افغانستانی ها| اخراج مهاجران

500 هزار افغانستانی از ایران اخراج شدند | تعداد مهاجران غیر قانونی در ایران چند نفر است؟

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امسال بر اساس برآوردهای صورت گرفته و براساس قولی که داده‌ایم ۲ میلیون اتباع غیرمجاز را از کشور خارج خواهیم که تا بدین لحظه ۵۰۰ هزار نفر اخراج و ۲۰۰ هزار نفر نیز خود معرف از کشور خارج شده‌اند.
1403/07/15 13:30
کد خبر: 13195
500 هزار افغانستانی از ایران اخراج شدند | تعداد مهاجران غیر قانونی در ایران چند نفر است؟

اخراج افغانستانی ها که به صورت غیر مجاز به ایران وارد شده اند از جمله طرح های امسال دولت و مجلس بوده که نیروی انتظامی اجرای آن را به عهده دارد. طبق آنچه که منابع رسمی اعلام کرده اند، در طرح اخراج افغانستانی ها حدود دو میلیون تبعه غیر مجاز از کشور اخراج خواهند شد.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور به مناسبت هفته انتظامی با شرکت در برنامه صف اول شبکه خبر به ماموریت های پلیس فتا اشاره کرد و گفت: اولین نکته اینکه وقتی زندگی ها پیشرفته و استفاده از فن آوری های جدید در زندگی همه گیر و افق های جدید به روی مردم باز می شود مصائب خودش را نیز دارد. ما در حوزه فضای مجازی با مجرمانی طرف هستیم که هوش بالایی دارند و خوشبختانه متخصصان ما در پلیس فتا متخصصان ویژه ای هستند که در این فضا کار کرده اند. در حوزه فیشینگ ما 66 تا 70 درصد جرایم را شاهد بودیم اما همکاران ما با ارائه رمز پویا و با همکاری بانک ها در زمان آغاز کرونا که مردم به سمت خرید از بازارهای مجازی می رفتند میزان جرایم حوزه فیشینگ 33 درصد کاهش پیدا کرد. در حال حاضر بیشتر موضوع بحث کلاهبرداری های الکترونیکی است که مردم، درگاه های درست را انتخاب نمی کنند و متاسفانه متضرر می شوند از این رو با بانک ها صحبت کرده ایم تا بتوانیم راهی مناسب پیدا کنیم. امروز با استفاده از رمز پویا شاهد کاهش بسیاری از جرایم بودیم که با همکاری دستگاه های مختلف به آن رسیدیم. بانک ها علاقمند به همکاری هستند و به نظر می رسد در این حوزه هم بتوانیم به دستآوردهای مطلوبی برسیم.

سردار رادان در ادامه به موضوع اتباع غیر مجاز پرداخت و ادامه داد: در وهله اول به آن دست از مهاجران که قانونمند هستند اطمینان می دهم در حوزه التزام و امنیت، ما ضامن امنیت آنها هستیم. اما نمی شود که گروهی به خود اجازه دهند به شکل غیرقانونی وارد کشوری شوند و در آنجا کار، زندگی و اسکان داشته باشند. در همه جای دنیا نیز با اتباع غیر مجاز همین گونه برخورد می شود. با قدرت عرض می کنم به اتباع غیر مجاز به هیچ عنوان فرصت اسکان و اشتغال را نخواهیم داد. امسال بر اساس برآوردهای صورت گرفته و براساس قولی که داده ایم 2 میلیون اتباع غیرمجاز را از کشور خارج خواهیم که تا بدین لحظه 500 هزار نفر اخراج و 200 هزار نفر نیز خود معرف از کشور خارج شده اند و به همه هم میهنان و صاحبان مشاغل اعلام می دارم که هرگونه همکاری با اتباع غیر مجاز اعم از استخدام، اسکان و... جرم انگاری خواهد شد.

به گزارش پلیس، فرمانده کل انتظامی کشور درباره موضوع دیپلماسی انتظامی و بازگشت مجرمان خارج از کشور  گفت: به منظورجلوگیری از خروج مجرم از کشور اگر از مسیر قانونی باشد باید دستگاه های متولی ممنوع الخروج بودن فرد را به ما اعلام کنند. تعقیب قضائی نیازمند دیپلماسی انتظامی است. ما در معماری پلیس آینده به این موضوع توجه ویژه ای داشته ایم که اربعین امسال نمود این دیپلماسی را شاهد بودیم. خوشبختانه استرداد مجرمان رشد خوبی داشته است که در این راستا پلیس بین الملل تعامل سازنده ای با پلیس اینترپل دارد. متاسفانه برخی کشور ها به دلیل خصومت سیاسی همکاری های لازم را با ما ندارند و با سیاسی کاری مانع از استرداد بعضی مجرمان می شوند که خب این کشورها نیز در ممکن است در آینده از همین مسئله ضربه بخورند.

سردار رادان به عنوان آخرین مبحث در این برنامه تلویزیونی سراغ پلیس امنیت اقتصادی رفت و با بیان ماموریت های این پلیس جوان در مجموعه فراجا افزود: در حوزه امنیت اقتصادی تمرکز ما روی قاچاقچیان عمده است و به همکارانم در این پلیس تخصصی تاکید کرده ام که باید به سراغ دانه درشت های این حوزه رفت. خوشبختانه توانستیم بالغ بر 176 هزار میلیارد تومان در این حوزه کشفیات داشته و امحاء همه محموله های مکشوفه را در دستور کار داریم. به اعتقاد بنده هر آنچیز قاچاقی که کشف می شود باید در آتش امحاء کرد تا قاچاق تحت هر عنوان وارد چرخه اقتصادی نشود و همین جا از مردم کشورمان می خواهم در صورت اطلاع از قاچاق با شماره تماس 096300 ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به همکاران ما به منظور برخورد قاطع اطلاع دهند.

سردار رادان در انتهای این برنامه تلویزیونی با مخاطب قرار دادن همکاران خود در خانواده فراجا و همچنین خانواده های آنان به پاس ماموریت های زیاد و دوری از خانواده قدردانی کرد و گفت: به همت و جهاد شما، درود می فرستم و سر تعظیم فرود آورده و از همه پرسنل و خانواده آنها تشکر ویژه دارم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3zgl62
منبع خبر: ایلنا

پربیننده ترین




اخبار داغ