طرز تهیه املت| طرز تهیه املت سیب زمینی| طرز تهیه املت خوشمزه

طرز تهیه املت سیب زمینی | یک املت متفاوت با سیب زمینی، تخم مرغ و پنیر درست کن

املت سیب زمینی یکی از انواع املت‌های خوشمزه و بسیار آسان است که از ترکیب سیب زمینی با تخم مرغ، پیاز و پنیر تهیه می‌شود.
1403/04/21 13:35
کد خبر: 4027
طرز تهیه املت سیب زمینی | یک املت متفاوت با سیب زمینی، تخم مرغ و پنیر درست کن

طرز تهیه املت به عنوان یکی از غذاهای مرسوم و زودپز بسیار مهم است و معمولا اکثر افراد لازم می دانند آن را یاد بگیرند. طرز تهیه املت بسیار راحت است اما بعضی افراد املت های بهتری درست می کنند چون به فوت و فن ریز درست کردن املت آشنا هستند. البته برخی املت ها هستند که واقعا حرفه ای درست می شوند که یاد گرفتن طرز تهیه املت حرفه ای هم کار چندان سختی نیست. در ادامه طرز تهیه املت سیب زمینی را با هم یاد خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: دستور پخت خورشت بادمجان به سبک بازاری | این خورشت از قیمه خوشمزه تر است

املت در ایران به روش‌های متفاوت و با مواد اولیه گوناگونی طبخ می‌شود که می‌توان گفت تخم مرغ در همه آن‌ها ثابت است. املت گوجه فرنگی، املت تخم مرغ، املت لوبیا شاهپوری، املت تن ماهی، املت سبزیجات، املت سیب زمینی و... ازجمله املت‌های خوشمزه و مرسومی است که در کشورمان طبخ می‌شود. املت سیب زمینی یکی از انواع املت‌های خوشمزه و محبوب است که طعم بسیار خوبی دارد و با روشی آسان و راحت آماده می‌شود. این املت را می‌توانید برای وعده شام و یا به عنوان صبحانه سرو کنید. اگر دوست دارید این املت سیب زمینی خوشمزه را در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قورمه سبزی خوش طعم و خوش عطر | چه موادی به قورمه سبزی اضافه کنیم که طعمش عالی بشه؟

مواد لازم

سیب زمینی کوچک: ۵ عدد
پیاز متوسط: ۱ عدد
تخم مرغ: ۴ عدد
پنیر گودا: ۴ عدد
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، ادویه کاری: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این املت خوشمزه ابتدا سیب زمینی‌ها را با مقداری آب و نمک بگذارید بپزد و آبپز شود. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها پخت و خنک شد، آن‌ها را پوست کنید و سیب زمینی‌های پخته را پوره کنید و کنار بگذارید. پیاز را پوست و رنده کنید، سپس مقداری روغن داخل ماهی تابه بریزید و پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید. وقتی پیاز کمی نرم و سبک شد، ادویه‌ها را اضافه کنید و سی ثانیه تفت بدهید، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و سی ثانیه دیگر رب را تفت بدهید و بعد پوره سیب زمینی را به ماهی تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. وقتی سیب زمینی کمی تفت خورد، تخم مرغ‌ها را وسط سیب زمینی‌ها بشکنید و آرام هم بزنید. در آخر ورقه‌های پنیر گودا را روی املت بچینید و درب ماهی تابه را ببندید و ۵ دقیقه صبر کنید تا پنیر آب شود، سپس می‌توانید این املت خوشمزه را سرو کنید، نوش جان.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/485wk4

پربیننده ترین




اخبار داغ