طرز تهیه دسر| طرز تهیه دسر خوشمزه| طرز تهیه دسر حلوا آلبالو

طرز تهیه دسر حلوای زعفرونی | صفر تا ۱۰۰ تهیه حلوا رولی مجلسی

قبل از هرچیزی بگم که برای درست کردن یه حلوا رولی عالی باید اول یه حلوای لطیف درست کنید که من اینجا از حلوا زعفرونی استفاده کردم.
1403/06/09 12:00
کد خبر: 9951
طرز تهیه دسر حلوای زعفرونی | صفر تا ۱۰۰ تهیه حلوا رولی مجلسی

طرز تهیه دسر و یادگیری آن تبدیل به یکی از دغدغه های خانم های خوش ذوق و با سلیقه شده است. بسیاری از علاقه مندان به دسر، وقتی از کافه ها دسری را مزه می کنند دوست دارند طرز تهیه دسر را یاد بگیرند. یاد گرفتن طرز تهیه دسر موجب کاهش هزینه ها می شود و در عین حال می توان با سلیقه و موادی که خودتان دوست دارید آن را درست کنید. 

حلوای رولی همان حلوای سنتی است که بعد از پخت با نان میکادو رول می‌شود و علاوه بر طعم دلچسب، ظاهر بسیار مجلسی و زیبایی دارد که برای پذیرایی مناسب است. در ادامه این مطلب طرز تهیه حلوای رولی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه حلوا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه حلوای رولی

  • آرد گندم: ۳ پیمانه
  • روغن جامد: ۲۰۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • شکر: دو و نیم پیمانه
  • آب: سه پیمانه
  • زعفران دم کرده: نصف پیمانه
  • گلاب: نصف پیمانه
  • هل کوبیده: نصف قاشق چای‌خوری
  • نان میکادو: دو ورق

حلوا زعفرانی ، یک دسر خوش‌رنگ و جذاب است که علاوه بر طعم بی‌نظیر، به راحتی قابل تهیه است.قبل از هرچیزی بگم که برای درست کردن یه حلوا رولی عالی باید اول یه حلوای لطیف درست کنید که من اینجا از حلوا زعفرونی استفاده کردم.

طرز تهیه جلوا زعفرونی

۱ ـ برای شروع کار ابتدا آب، شکر و زعفران دم کرده را با هم داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا شکر حل شود. وقتی شربت یک دقیقه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید از حرارت بیفتد؛ سپس گلاب را اضافه کنید.

۲ ـ آرد را داخل یک ماهی تابه تفلون بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید. سعی کنید به صورت مرتب آرد را هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود و کم کم تغییر رنگ بدهد.

۳ ـ وقتی آرد به رنگ دلخواه‌تان رسید، آن را الک کنید و دوباره داخل ماهی تابه برگردانید؛ سپس روغن و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا آرد با روغن کاملا مخلوط شود. سعی کنید حدود بیست دقیقه مخلوط آرد و روغن را با حرارت کم تفت بدهید.

۴ ـ پودر هل را به ترکیب آرد و روغن اضافه کنید؛ سپس شربت را کم کم به آن اضافه کنید و خیلی فوری هم بزنید تا آرد جمع شود و به شکل حلوا در بیاید. وقتی حلوا از دیواره‌های ماهی تابه جدا شد؛ یعنی آماده است. کمی حلوا را به حالت گهواره تکان بدهید تا منسجم شود.

۵ ـ در این مرحله اجاق گاز را خاموش کنید. یک کیسه نایلونی را باز کنید و روی کابینت یا میز کار پهن کنید. نان میکادو را روی کیسه نایلونی بگذارید و حلوای داغ را روی نان میکادو بریزید و با پشت قاشق یا لیسک حلوا را کاملا پهن کنید. بهتر است پشت قاشق یا لیسک را با روغن چرب کنید که حلوا به آن نچسبد. از آنجا که حلوا داغ است، نان میکادو را نرم می‌کند. حالا لبه نان را بلند کنید و کل نان رابه آرامی رول کنید. بهتر است رول حلوا را نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت شود؛ سپس با استفاده از یک چاقوی اره‌ای تیز حلوا را به صورت رولی برش بزنید.

آموزش تهیه حلوا رولی

-حتما یه لایه ی نازک حلوای داغ روی نان ها بکشید و اگه دیدید برای نون های بعدی حلوا سرد شده بود مجدد گرمش کنید.

-برای اینکه نون ها زودتر نرم و آماده رول کردن بشه نایلون بکشید تا کمی عرق کنه.(زمانش به داغی حلوا و ضخامتی که حلوا رو روش کشیدین بستگی داره بین نیم تا یه ساعت طول میکشه که باید تست کنید ببینید راحت رول میشه یا نه)و اینکه دقت کنید بیشتر از یه ساعت نمونه که نون خمیر و له بشه چون دیگه در اون صورت هم نمیشه رولش کرد و بعدا هم توی یخچال آب میندازه.

-حتما با فشار دست به نون رولش کنید و شل رول نکنید تا لایه ها کامل بسته بشه.خیلی هم سفت فشار ندید که حلواها ازش بیرون بزنه.

-رول هارو حدودا یه ساعت داخل فریزر بزارید تا لایه ها خوب بهم بچسبن و موقع برش زدن هم تمیز برش بخوره. (تو فریزر نباید روشو بپوشونید یا داخل نایلون بپیچید چون خمیر میشه)

-میتونید شب رول هارو در یخچال استراحت بدید و صبح برش بزنید فقط دقت کنید توی ظرفی که میزارید بهتره زیرش یا چند لایه دستمال کاغذی تا کنید بزارید یا اینکه داخل ظرفی باشه که زیرش بتونه خیلی کم هوا رد و بدل بشه که بازم از خمیر شدن نون جلوگیری کنیم.

-بعد از برش زدن رول ها رو در ظرف دربسته نزارید یا حتی سلفون هم نکشید چون نرم میشه.

-از هر حلوایی میشه استفاده کرد فقط باید کم روغن باشه و اینکه حلوا شل نباشه.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4895n2

پربیننده ترین




اخبار داغ