قتل | قتل های جدید در تهران | قتل های امروز

قتل مادر بخاطر ارتباط نامشروع | قصاص و حبس، مجازات پسر انتقامجو

پسر جوان که با همدستی دوستانش در اقدامی هولناک مادرش و مردی غریبه را کشته بود به قصاص و 10 سال حبس محکوم شد. دو همدست وی نیز هر کدام به 10 سال حبس محکوم شدند.
1403/07/05 06:10
کد خبر: 12230
قتل مادر بخاطر ارتباط نامشروع | قصاص و حبس، مجازات پسر انتقامجو

این جنایت عجیب اواخر سال 1399 به پلیس ورامین اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد زن و مرد در خانه‌ای با شلیک گلوله و ضربات چاقو کشته شده‌اند.
پلیس در ادامه تحقیقات دریافت زن 40 ساله مدتی قبل از خانه شوهرش که 30 سال از او بزرگ‌تر و در یکی از شهرهای شمالی بوده، فرار کرده و به این منطقه آمده و با مردی 35 ساله به نام بهروز زندگی می‌کرده است. مأموران همچنین دریافتند پسر این زن به نام اکبر روز حادثه در شهرشان نبوده و با دو دوستش به تهران آمده بوده است.
پس از بازداشت پسر جوان وی به قتل مادرش و مرد غریبه اعتراف کرد و گفت: مادرم همیشه با پدرم اختلاف داشت و تصمیم داشت از پدرم جدا شود، اما پدرم موافق نبود تا اینکه فهمیدم او با بهروز که یکی از همسایه‌های ما بود فرار کرده و به تهران رفته است. این موضوع بشدت عصبانی‌ام کرد و تصمیم گرفتم از آنها انتقام بگیرم. به همین خاطر موضوع را با دو دوستم مطرح کردم و وقتی آنها پذیرفتند که همراهی‌ام کنند، نقشه قتل را کشیدیم و راهی تهران شدیم. چون مادرم آبروی ما را برده و مستحق مرگ بود. شبانه به خانه‌اش رفتیم و آنها را کشتیم.
با اعترافات پسر جوان، دو همدستش نیز بازداشت شدند. بدین‌ترتیب متهمان در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: مادر بهروز – مقتول - درخواست قصاص دارد، اما اولیای دم زن جوان از مجازات نوه خود گذشت کرده‌اند.
وقتی اکبر در جایگاه متهم ایستاد، گفت: من از قتل مادرم پشیمان نیستم و مجازاتم را می‌پذیرم.
سپس دوستش به دفاع ایستاد و گفت: من برای کمک به دوستم با او همراه شدم اما قتلی مرتکب نشدم.
در ادامه همدست دیگرش هم روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: ما هر 3 رفیق با هم همکاری کردیم، ما با چاقو و قمه چند ضربه به بهروز زدیم، ولی اکبر ضربه آخر را زد و با شلیک سلاح شکاری او را کشت. سپس سراغ مادرش رفت و به تنهایی مادرش را با ضربات متعدد چاقو کشت.
با اعلام گذشت مادربزرگ اکبر و درخواست قصاص مادر بهروز، پرونده به دادسرا برگردانده شد تا دادستان از طرف دو فرزند صغیر بهروز اظهارنظر کند. همچنین درخواست دو فرزند خردسال زن جوان نیز بررسی شود.
دادستان از طرف دو فرزند صغیر بهروز درخواست دیه را مطرح کرد و شوهر مقتول نیز که قیم دو فرزند خردسالش است از طرف فرزندانش گذشت کرد و اکبر در قتل مادرش از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
اما این در حالی بود که مادر بهروز همچنان بر صدور حکم قصاص تأکید داشت. او گفت پسرش نمی‌دانسته این زن متأهل بوده است.
بدین‌ترتیب متهمان بار دیگر محاکمه شدند و قضات دادگاه پس از بررسی درخواست اولیای دم و مدارک موجود در پرونده، اکبر را به خاطر قتل بهروز به قصاص با پرداخت سهم صغیر و به‌خاطر قتل مادرش به 10سال زندان محکوم کردند.دو همدستش نیز هرکدام به‌خاطر معاونت در دو جنایت به 10 سال زندان و به‌خاطر حمل سلاح به شش ماه حبس محکوم شدند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4bgmv3
منبع خبر: روزنامه ایران

پربیننده ترین




اخبار داغ