واردات خودرو| ثبت نام واردات خودرو| آزادسازی واردات خودرو

معاوضه 206 با هیوندا النترا 2019 طرح واردات خودرو | نکات ریز و مهم طرح واردات خودرو

بعد از جنجال‌های بسیار مجلس شورای اسلامی و دولت با واردات ۷۰ هزار ماشین به کشور موافقت کردند و حالا در این زمینه سوالات متعددی پیش آمده است که در این مطلب به آنها پاسخ می دهیم.
1403/05/02 04:30
کد خبر: 5779
معاوضه 206 با هیوندا النترا 2019 طرح واردات خودرو | نکات ریز و مهم طرح واردات خودرو

واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ بنا به محدودیت‌های ارزی تحمیل شده به کشور و طبق تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ممنوع شد. با برنامه ریزی دولت برای آزادسازی واردات، سرانجام واردات خودرو در سال 1401 آغاز شد. سخنگوی دولت سیزدهم نیز در تیر ماه 1403 اعلام کرد که واردات خودرو برای همه ایرانی ها آزاد می شود.  

بالاخره بعد از جنجال‌های بسیار مجلس شورای اسلامی و دولت با واردات ۷۰ هزار ماشین به کشور موافقت کردند. بعد از تصویب این طرح، کارشناسان زیادی درباره این تصمیم مجلس به بحث نشستند. عده‌ای از مردم هم خرید ماشین را به تعویق انداخته‌اند. آنها منتظر دیدن نتایج طرح بر بازار خودرو هستند. در چنین موقعیتی چند سوال اساسی پیش می‌آید. تأثیر واردات خودرو بر قیمت خودرو به چه صورت است؟ با توجه به آیین‌نامه ابلاغی دولت، آیا تأثیر واردات خودرو در بازار قابل توجه خواهد بود؟ آیا می توان ماشین هایی با قیمت مناسب و با کیفت تر از خودروهای داخلی وارد کرد؟ به طور مثال معاوضه 206 با هیوندا امکان پذیر است؟  

همه این نکات در ویدئوی زیر توضیح داده شده است. 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4dbeq2

پربیننده ترین




اخبار داغ