ارز اربعین | قیمت ارز اربعین | ثبت نام ارز اربعین

آغاز فروش حضوری ارز اربعین 1403 | نرخ هر دینار عراق چقدر است؟

فروش حضوری ارز اربعین آغاز شد.
1403/05/08 07:20
کد خبر: 6407
آغاز فروش حضوری ارز اربعین 1403 | نرخ هر دینار عراق چقدر است؟

فروش ارز اربعین از یکشنبه 7 مرداد به صورت غیرحضوری آغاز شد. زائرین می توانند ارز اربعین به مبلغ حداکثر 200 هزار دینار خریداری کنند، این در حالی است که در بازار آزاد هر 1000 دینار عراق به قیمت حدودی ۴۰ هزار تومان رسیده است. 7 بانک برای فروش ارز اربعین به زائران معرفی شده است.

در حالی که قرار بود از دیروز (یکشنبه، هفتم مردادماه) ارز اربعین از طریق ۷ بانک عامل عرضه شود، با تعطیلی بانک‌ها، زمان عرضه به امروز موکول شد.

به گزارش مهر، طبق اعلام رسمی «ارز اربعین فقط به زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند» تعلق می‌گیرد. عرضه ۲۰۰ هزار دینار به عنوان ارز اربعین قرار بود از دیروز (یکشنبه، هفتم مردادماه) با مراجعه به ۷ بانک عامل آغاز شود، اما با توجه به تعطیلی بانک‌ها، فروش حضوری به امروز موکول شد.

با توجه به اعلامیه ستاد اربعین زائران می‌توانند از امروز (دوشنبه ۸ مردادماه) تا سوم شهریورماه از طریق ۳ هزار و ۱۶۸ باجه و شعبه بانک‌های ملی، ملت، پست بانک، صادرات، پارسیان، سپه و تجارت ارز اربعین را دریافت کنند.

امسال قیمت دینار بر اساس نرخ مرکز مبادله طلا و ارز حدود ۷ میلیون تومان است و از امروز ارز اربعین به زائران بالای ۵ سال «به صورت غیرحضوری» از بستر پیام‌رسان‌های بله (بانک ملی و پست بانک)، روبیکا (بانک سپه)، برنامه سیپنو (بانک صادرات) عرضه می‌شود.

جزییات نرخ فروش ارز اربعین

کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی، گفت: خرید ارز زیارتی اربعین محدودیتی برای خرید ارز مسافرتی برای امسال ایجاد نمی‌کند؛ بهتر است زائران، یک روز بعد از ثبت نام در سامانه سماح اقدام به خرید ارز کنند.

کامیار چگینی اظهار داشت: نرخ هر دینار عراق بین ۳۶ تا ۳۷ تومان است که زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز خریداری کنند.

به گزارش خبرآنلاین، وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: نرخ ارز اربعین همان نرخ مرکز مبادله طلا و ارز است. امروز نرخ هر یک دینار عراق بین ۳۶ تا ۳۷ تومان است که زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند. زائران اگر بخواهند سقف ارز را خریداری کنند باید حدودا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ریال آماده داشته باشند.

او افزود: خرید ارز زیارتی اربعین محدودیتی برای خرید ارز مسافرتی برای امسال ایجاد نمی‌کنند نکته که وجود دارد این خواهد بود که بهتر است زائران یک روز بعد از ثبت نام در سامانه سماح اقدام به خرید ارز کنند. تلاش است فروش ارز به شکل برخط به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.

چگینی بیان کرد: به شکل حضوری هم در ساعت اداری فروش ارز در بانک‌ها انجام می‌شود و اگر نیاز باشد در زمان پیک ما ساعت اضافه را هم ممکن است برای شعب حضوری در نظر بگیریم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4dd9p4

پربیننده ترین




اخبار داغ