مسعود پزشکیان| کابینه مسعود پزشکیان| تنفیذ مسعود پزشکیان

صدور حکم برای معاون اول رئیس جمهور | استقبال اصلاح طلبان از تصمیم پزشکیان

«محمدرضا عارف» در حکمی از سوی آقای پزشکیان به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور انتخاب شد.
1403/05/07 10:50
کد خبر: 6310
صدور حکم برای معاون اول رئیس جمهور | استقبال اصلاح طلبان از تصمیم پزشکیان

مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. مسعود پزشکیان در انتخابات روز جمعه ۱۵تیرماه با کسب ۱۶میلیون و ۳۸۴هزار و ۴۰۳رای، به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شد. رقیب اصلی او سعید جلیلی نیز که به مرحله دوم انتخابات راه یافته بود باکسب ۱۳میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای ، صندلی ریاست جمهوری را به او واگذار کرد. بنابراین انتخابات ریاست‌ جمهوری با پیروزی مسعود پزشکیان به پایان رسید.

امروز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، مسعود پزشکیان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

علی تاجرنیا، عضو شورای راهبری، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  دکتر محمدرضا عارف معاون اول خاتمی معاون اول دکتر پزشکیان شد.

واکنش‌ها به معاون اولی عارف؛

احمدزیدآبادی در کانال تلگرامش نوشت: گویا انتخاب دکتر محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دکتر پزشکیان نهایی شده است.

بر خلاف تصور رایج در بین بسیاری از اصلاح‌طلبان، به نظر من آقای عارف از همۀ گزینه‌های ممکن برای تصدی معاون اولی، مناسب‌تر است!

واقعیت این است که آقای عارف، معمولاً در موضع‌گیری‌های کلامی آدمی محافظه‌کار و محتاط و دست به عصا بوده که دلایل مخصوص به خود را داشته است، اما به لحاظ کارنامۀ اجرایی چه در پست ریاست دانشگاه تهران، چه وزارت پست و تلگراف و تلفن و چه مقام معاون اولی دولت سید محمد خاتمی، کارنامۀ خوبی از خود به جا گذاشته و چهره‌ای زحمتکش و علمی و کم سر و صدا و بدون حاشیه به شمار می‌رود. از این جهت، کاملاً گزینۀ مناسبی برای معاون اولی دولتی با ماهیت و رویکرد دولت پزشکیان است. در این میان، گاف فرزندش هم قابل گذشت است!

در همین راستا عبدلله رمضان زاده نیر به این انتصاب واکنش نشان داد. 

رمضان زاده در توییتی نوشت: دکتر عارف را سالهاست که می‌شناسم. سیاستمداری واقع‌بین، تیزهوش، با افکار اصلاح طلبانه اما میانه‌رو در عمل و دارای قدرت مدیریت تعارض‌های موجود در ساختار دولت.

حافظه استثنایی او در یادآوری جزئیات مطروحه در مباحث و اخلاق نیک او در مدیریت تعارض‌ها در کشور موثر خواهد بود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4jloo3

پربیننده ترین




اخبار داغ