قیمت طلای 18 عیار| قیمت طلای 18 عیار امروز| قیمت طلا امروز

عامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت طلا و سکه در مرداد 1403 | حباب سکه چقدر شد؟

کارشناس بازار طلا در گفتگویی ۳ عامل افزایش قیمت طلا و سکه را تشریح کرد.
1403/05/13 07:10
کد خبر: 7034
عامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت طلا و سکه در مرداد 1403 | حباب سکه چقدر شد؟

قیمت طلای 18 عیار در روزهای اخیر با افزایش مواجه شده و در دو هفته حدود 300 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت طلای 18 عیار در اواخر فروردین ماه امسال وارد کانال 3 میلیون و 800 هزار تومان شد و یک رکورد بی سابقه را به جای گذاشت. قیمت طلای 18 عیار امروز مانند روز گذشته بار دیگر با افزایش مواجه شدو آرام آرام در حال نزدیک شدن به رکورد اواخر فروردین است.

کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر و افزایش قیمت انس جهانی طلا و ارز، قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت روند صعودی به خود گرفت.

محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته، به ایرنا گفت: قیمت های اعلامی تحت تاثیر تحولات سیاسی منطقه و ۲ شاخص افزایش قیمت جهانی انس طلا و نوسان نرخ ارز است.

این کارشناس بازار طلا ادامه ‌داد: بر این اساس، قیمت انس طلای جهانی با ۲ هزار و ۴۳۳ دلار به طور متوسط با ۴۷ دلار افزایش همراه شد. وی تصریح‌کرد: همچنین قیمت سکه نسبت به ابتدای هفته با حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش روبه‌رو شد.

کشتی آرای گفت: در هفته دوم مرداد قیمت سکه طرح قدیم با یک میلیون تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات، به ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۷۵۰ هزارتومان افزایش به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۷۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و همچنین سکه های یک گرمی با ۳۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده به‌طور متوسط با حدود ۸۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنج شنبه به ۱۵ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسید.
کارشناس بازار طلا اضافه‌کرد: همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۸۰ هزار تومان افزایش هفتگی، در آخرین معاملات به سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.
به گفته وی، با توجه به تحولات اخیر، حباب هر قطعه سکه هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که تغییری نداشته است.

قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست
کشتی آرای با بیان این که قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت سیر صعودی داشته است، افزود: قیمت طلا و سکه هفته آینده قابل پیش بینی نیست، اما اگر شرایط اقتصادی و سیاسی آرام شود، شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4jrde3

پربیننده ترین




اخبار داغ