قیمت گوشت قرمز| قیمت گوشت گوسفندی| قیمت گوشت امروز

قیمت گوشت قرمز ارزان شد | قیمت گوشت قرمز در هفته پایانی مرداد 1403 چند؟

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تازه ترین قیمت گوشت قرمز در بازار را اعلام کرد.
1403/05/29 18:10
کد خبر: 8810
قیمت گوشت قرمز ارزان شد | قیمت گوشت قرمز در هفته پایانی مرداد 1403 چند؟

قیمت گوشت قرمز در چند سال اخیر با شیب تندی شروع به افزایش قیمت کرده و همچنان ادامه دارد. قیمت گوشت قرمز در نیمه سال گذشته به بیش از 600 هزار تومان رسید و پس از آن به ثبات نسبی رسید.  قیمت گوشت قرمز تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی مردم شده است. 

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه «صف اول» گفت: قیمت ۶۲۰ هزار تومانی گوشت گوسفند در بازار بهمن، کاهش ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی داشته است، اما قیمت تعادلی که معاونت دام محاسبه کرده است حدود ۸۰ هزار تومان زیر این قیمت است که باید با ترمیم تولید و استمرار گوشت گرم و منجمد گوسفند، به نقطه تعادلی برسیم. مصرف ما تقریبا ۹۰۰ هزار تن است و تقریبا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن کمبود داریم که بخش عمده آن از طریق گوشت منجمد گوساله تامین می‌شود و با قیمت حدود ۳۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

پیمان پاک ادامه داد: در حوزه گوشت گوسفندی، روزانه تا ۲۵۰ تن گوشت گرم وارد و عرضه می‌شود. سالانه ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد و گرم وارد کشور می‌شود که ۱۲۰ هزار تن آن از طریق ارزهای مبادله‌ای و ۵۰ هزار تن آن ارز ترجیحی دریافت می‌کند. این واردات طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته تا پایان سال ادامه خواهد داشت. هر جا احساس شود که تولید داخل نیاز را برطرف می‌کند بلافاصله واردات را قطع می‌کنیم.

این مقام مسئول در خصوص نقدهای مربوط به صادرات مرغ گفت: بیش از ۲.۵ میلیون تن نیاز مصرف مرغ ما است، اما تنها ۱۵ هزار تن صادرات داریم که نسبت به میزان تولیدشده رقمی نیست و برای حمایت از تولیدکننده باید از ابزارهای صادراتی استفاده کنیم یا با ابزارهای تنظیم بازاری محصول تولیدکننده را بخریم. در حوزه تخم مرغ هم یکی از صادرکنندگان محوری منطقه هستیم و اکثر کشورهای منطقه از تخم مرغ ما نفع می‌برند.

پیمان پاک گفت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی یک رشد ۲۵ درصدی را در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم. در ۴ ماه ابتدایی امسال هم نسبت به سال قبل ۳۰ درصد رشد رقم خورده است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4jvwe4

پربیننده ترین




اخبار داغ