ترفندهای خانه داری| ترفند خانه داری| ترفندهای خانه داری ایرانی

ترفندهای خانه داری| ترفندهای از بین بردن جرم و کثیفی دمپایی پلاستیکی

اگر می خواهید دمپایی سرویس بهداشتی خود را مثل روز اول نو کنید با ما همراه باشید.
1403/07/11 11:38
کد خبر: 12785
ترفندهای خانه داری| ترفندهای از بین بردن جرم و کثیفی دمپایی پلاستیکی

ترفندهای خانه داری شامل مجموعه کارهایی است که برای مدیریت بهتر خانه و همچنین صرفه جویی در وقت مورد استفاده قرار می گیرند. ترفندهای خانه داری می‌توانند در بخش‌های مختلف خانه شامل تمیزکاری، سازماندهی، آشپزی، و مدیریت زمان مفید باشند. هدف از ترفندهای خانه داری بهبود و یا تسهیل برخی وظایف روزمره و ایجاد یک محیط راحت و سازمان یافته در خانه است.

در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون از بین بردن جرم دمپایی و تمیز کردن دمپایی مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم. شما هم اگر می خواهید دمپایی سرویس بهداشتی خود را مثل روز اول نو کنید با ما همراه باشید.

چگونه دمپایی پلاستیکی را تمیز کنیم؟
دمپایی پلاستیکی عموما برای سرویس حمام و دستشویی مورداستفاده قرار می گیرد. حال آنکه برخی از نمونه های این محصول که طراحی و ساختار آن فانتزی دنبال شده است برای ساحل کنار دریا و باغ هم به کار گرفته می شود. از آنجایی که دمپایی ها به شدت در معرض مواجه با باکتری های گروهی و باکتری های عاشق آب هستند.

از همین رو سرعت جذب این باکتری ها نیز بسیار بالا است. پس نیاز است به دنبال راهکاری باشیم که به تمیز کردن آن ها کمک کند و مانع از تماس این باکتری ها با پوست پایمان شوید.

روش صحیح از بین بردن باکتری های دمپایی
همان طور که می دانید دمپایی های پلاستیکی نسبت به دمپایی های چرمی و پارچه ای باکتری و میکروب بیشتری را به خود جذب می کنند. از همین رو نیاز است تا با از بین بردن آن ها تمیزی را به پای خود هدیه دهیم.

شستن دمپایی پلاستیکی با جوش شیرین
یکی از ساده ترین راه کارها و کم ضرر ترین شیوه های تمیز کردن دمپایی پلاستیکی شما استفاده از جوش شیرین است. ماده ای که به سادگی در تمام خانه ها یافت می شود و علاوه بر تمیز کردن لک ها سبب از بین بردن باکتری های موذی هم می شود. پودر جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد دمپایی بسیار ایده ال است. کافی است مقداری جوش شیرین و آب را در کاسه ای ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید

حال با استفاده از یک مسواک کهنه تمام کف و رویه دمپایی را با مواد آماده شده مسواک بزنید. در نهایت بعد از یک ربع آن را با آب سرد بشوید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. شستشن دمپایی پلاستیکی با آب و جوش شیرین بوی بد ، باکتری و جرم را از روی دمپایی شما از بین می برد.

ماشین لباسشویی در جنگ با میکروب ها
اگر زمان کافی برای طی کردن راه کارهای بالا را ندارید می توانید از ماشین لباسشویی البته به شرط باید و نبایدهای در راستای تمیز کردن دمپایی زنانه و یا دمپایی عمده مردانه خود بهره بگیرید. برای این منظور ابتدا باید حتما گل و لای روی دمپایی پاک شود. شما نباید همراه با دمپایی لباس ها را هم داخل ماشین لباسشویی بریزید. برای جلوگیری از سر و صدای ماشین بهتر است یک حوله با دمپایی ها در داخل ماشین انداخته شود.

از ترکیب پودر ماشین، جوش شیرین و مقداری سرکه برای جواب دهی بهتر می توانید استفاده کنید. زمان پیشنهادی برای کارکرد ماشین ۳۰ دقیقه آن هم با شستشوی آب سرد است. بعد از اینکه دمپایی خود را با این روند شستید حال می توانید با قرار دادن آن زیر شیر آب سرد و خشک کردن آن در دمای محیط شاهد تمیز شدن آن باشید

استفاده از جوهر نمک برای دمپایی پلاستیکی سفید
یکی دیگر از راهکارهای که خانم ها عموما برای از بین بردن جرم دمپایی از آن یاری می گیرند مواد ضد عفونی کننده است. یعنی استفاده از جوهر نمک که تایم استفاده از آن نباید طولانی باشد. کافی است شما در یک ظرف مقداری جوهر نمک و آب را ترکیب کنید تا جواب این سوال که چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم را به دست آورید. بهتر است این ظرف در فضای باز مثل تراس یا حیاط قرار داده شود تا بوی آن شما را اذیت نکند.

بعد از یک ربع الی نیم ساعت می توانید به آب کشی دمپایی پلاستیکی خود بپردازید. نتیجه این کار شما را شگفت زده خواهد کرد. توصیه می شود حتما در زمان برداشتن دمپایی از ظرف آب از دستکش استفاده کنید تا به دست شما آسیب وارد نشود. البته بهتر است این کار برای دمپایی پلاستیکی سفید دنبال شود.

استفاده از مایع ظرفشویی برای از بین بردن جرم دمپایی
مایع ظرفشویی همیشه در دسترس ترین ماده اولیه ای است که شما برای تمیز کردن سریع دمپایی خود در دست دارید. شاید از خود بپرسید چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم آن هم با مایع ظرفشویی؟ کافی است شما از آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید همان طور که کثیفی و باکتری ها از روی ظروف شما پاک می شود به راحتی می توانید بعد از اسفنج کشی دمپایی پلاستیکی خود شاهد از بین رفتن سیاهی روی آن باشید.

این امر بعد از آب کشی و خشک شدن آن به راحتی قابل مشاهده است. بهتر است تایم اسفنج کشی با مایع ظرفشویی قدری بیشتر دنبال شود تا سیاهی روی دمپایی های رنگی و سفید از بین برود.

استفاده از سرکه سفید با مایع ظرفشویی
شما می توانید از سرکه سفید با مایع ظرفشویی برای تمیز کردن دمپایی زنانه خود بهره بگیرید. برای این منظور بهتر است ترکیب غلیظی از مایع ظرفشویی و سرکه تهیه کنید. سپس با استفاده از یک حوله تمیز یا یک فرچه نرم مناسب که به دمپایی شما آسیبی وارد نکند بخش های میانی و روی دمپایی خود را تمیز کنید. این کار چند حسن برای شما در پی دارد.

لکه های قدیمی و کهنه که به عمق کفش نفوذ کرده است با زمان دادن به آن به راحتی از بین می رود. شما می توانید شاهد از بین رفتن باکتری و جرم روی دمپایی هم باشید. در نهایت باید بگویم با خشک کردن در هوای آزاد به دور از تابش نور خورشید شاهد تمیز شدن متفاوت آن خواهید بود.

همیشه یک وایکتس در خانه داشته باشید
اگر می خواهید تمیز کردن دمپایی برای شما با ساده ترین راهکار دنبال شود. به شما توصیه می کنیم از یک وایکتس برای دمپایی های سفید خود استفاده کنید. تاکید می کنیم دمپایی سفید چون دمپایی های رنگی با برخورد با وایکتس رنگ خود را از دست می دهند. برای این منظور می توانید از ظرفی که از ترکیب آب و وایکتس تشکیل شده است برای خیس کردن کوتاه مدت دمپای خود استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن جرم و لک های سیاه روی آن باشید. ظرف فوق را بهتر است در تایمی که قرار است دمپایی در آن خیس شود را در فضای باز قرار بدهید تا بوی بد آن به شما و خانواده تان اسیبی وارد نکند.

ترکیب سرکه و لاک پاکن یا استون مجاز است؟
اگر قرار است دمپای که روی فرش از آن استفاده می کنید را با دقت تمیز کنید. به شما توصیه می کنیم حتما از ترکیب سرکه و لاک پاک کن بهره بگیرید. این مورد برای دمپایی های زنانه ای که لطافت و نرمی بیشتری دارند بیشتر استفاده می شود. البته در استفاده از لاک پاک کن بهتر است احتیاط کنید تا این کار به بافت دمپایی زیبای شما آسیبی وارد نکند.

کافی است در ظرفی مقداری سرکه سفید و لاک پاک را ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک مسواک یا یک پنبه بخش های از دمپایی که سیاه شده است را تمیز کنید. در آخر هم می توانید با آب گرم به تمیز کردن دمپایی خود بپردازید.

نکاتی ریز اما مهم برای از بین بردن جرم دمپایی
در نظر داشته باشید که هر چقدر روند تمیز کردن دمپایی پلاستیکی زودتر انجام شود جرم کمتری به عمق آن وارد می شود.
اگر می خواهید دمپایی شما دیرتر کثیف شود سعی کنید خیلی پای خود را به آب نزنید یا اینکه دمپایی را با مواجه با آب قرار ندهید. خیس شدن دمپایی سبب جذب سریع تر میکروب ها می شود.
برای شستن دمپایی با استفاده از ماشین لباسشویی سعی شود شن و گل آن از قبل با فرچه به خوبی تمیز شودتا به ماشین شما آسیب وارد نشود.
برای اینکه دمپایی مردانه پلاستیکی شما زود خراب نشود برای خشک شدن آن از شعله مستقیم و نور خورشید با تابش مستقیم استفاده نکنید. اجازه بدهید دمپایی به آرامی در محیط خشک شود.
اگر دمپایی شما لا انگشتی است سعی کنید با استفاده از یک مسواک کهنه بخش بند های دمپایی را به خوبی تمیز کنید چون راه ورود میکروب ها عموما از این بخش است.
از مواد شوینده اسیدی برای دمپایی های که رنگ آن ها سفید نیست استفاده نکنید چون با این کار باید برای همیشه با دمپایی خود خداحافظی کنید.
توصیه می شود از دمپایی های که سوراخ دار است برای حمام استفاده کنید که قرار است آب در کف آن جمع نشود چون استفاده از آن در سرویس دسشویی سبب می شود که جرم بیشتری در دمپایی شما جمع شود




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4mrob3
منبع خبر: عصر ترکیه

پربیننده ترین




اخبار داغ