طرز تهیه دسر| طرز تهیه دسر خوشمزه| طرز تهیه دسر کرم بیسکویتی

طرز تهیه دسر کرم بیسکویت پتی بور | دسر شیک و آسان برای مهمانی

دسر کرم بیسکویتی نوعی دسر بسیار آسان و خوشمزه است که از ترکیب شیر با کارامل و بیسکوییت تهیه می‌شود و یک دسر مجلسی است.
1403/05/23 09:00
کد خبر: 8116
طرز تهیه دسر کرم بیسکویت پتی بور | دسر شیک و آسان برای مهمانی

طرز تهیه دسر و یادگیری آن تبدیل به یکی از دغدغه های خانم های خوش ذوق و با سلیقه شده است. بسیاری از علاقه مندان به دسر، وقتی از کافه ها دسری را مزه می کنند دوست دارند طرز تهیه دسر را یاد بگیرند. یاد گرفتن طرز تهیه دسر موجب کاهش هزینه ها می شود و در عین حال می توان با سلیقه و موادی که خودتان دوست دارید آن را درست کنید.

دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند که معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و یک عصرانه دلنشین در کنار چای و قهوه به شمار می‌روند. دسر‌ها در طعم‌های گوناگونی مانند دسر وانیلی، میوه‌ای، زعفرانی، شکلاتی و... تهیه می‌شوند و هر کدام طرفدارن ویژه خود را دارند. دسر کرم بیسکوییتی یکی ازا نواع دسر‌هایی است که بر پایه شیر است و دستور تهیه بسیار آسانی دارد. این دسر به دلیل داشتن پودر کرم کارامل و بیسکویت طعم ویژه‌ای دارد و برای مهمانی‌ها بسیار مناسب است. اگر دوست دارید این دسر خوشمزه و خاص را به راحتی در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • شیر: ۲ لیوان
  • پودر کرم کارامل: ۲ بسته
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • بیسکوییت پتی‌پور: ۲۰۰ گرم
  • کرم بیسکوییت لوتوس: ۴ قاشق غذاخوری سرپر

 

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا شیر و دو بسته پودر کرم کارامل را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و هم بزنید تا پودر کرم کارامل کاملا داخل شیر حل شود. توجه داشته باشید که شیر اصلا نباید به مرحله جوش برسد و همین که پودر کارامل حل شد، اجاق گاز را خاموش کنید. ترکیب شیر و کارامل را داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس خامه صبحانه و بیسکویت پتی‌پور را به آن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و ۱ دقیقه بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا مایه دسر را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا دسر ببندد. در این فاصله کرم بیسکویت لوتوس را داخل یک کاسه مناسب بریزید و روی بخار کتری یا سماور درحال جوش بگذارید و چند دقیقه زمان بدهید تا کاملا رقیق شود. وقتی دسر بست، کرم بیسکویت رقیق شده را روی سطح دسر بریزید و با قاشق پخش کنید و دوباره ظرف دسر را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید. برای تزیین می‌توانید کمی بیسکویت پودر شده دورتادور ظرف دسر بریزید، نوش جان.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4pk962

پربیننده ترین




اخبار داغ