مسعود پزشکیان | مسعود پزشکیان انتخابات | کابینه مسعود پزشکیان | مسعود پزشکیان طیب نیا

وزیر امور خارجه دولت مسعود پزشکیان کیست؟ | مسعود پزشکیان سراغ دولت روحانی رفت

یک منبع آگاه گفت که جمع‌بندی مشاوران رئیس‌جمهور منتخب درباره گزینه پیشنهادی وزارت خارجه، آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دولت حسن روحانی است.
1403/04/20 10:20
کد خبر: 4264
وزیر امور خارجه دولت مسعود پزشکیان کیست؟ | مسعود پزشکیان سراغ دولت روحانی رفت

با اعلام پیروزی مسعود پزشکیان، پرونده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بسته شد. مسعود پزشکیان در انتخابات روز جمعه ۱۵تیرماه با کسب ۱۶میلیون و ۳۸۴هزار و ۴۰۳رای، به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شد. رقیب اصلی او سعید جلیلی نیز که به مرحله دوم انتخابات راه یافته بود باکسب ۱۳میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای ، صندلی ریاست جمهوری را به او واگذار کرد. بنابراین انتخابات ریاست‌ جمهوری با پیروزی مسعود پزشکیان به پایان رسید و به زودی مراسم تنفیذ و صدور اعتبارنامه ریاست جمهوری برگزار می شود.

تسنیم نوشت: یک منبع آگاه گفت که جمع‌بندی مشاروان رئیس‌جمهور منتخب درباره گزینه پیشنهادی وزارت خارجه، آقای دکتر عراقچی است.

در میان اخبار

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، گفت که مشاوران و کارگروه‌های انتصابات که در دفتر آقای دکتر پزشکیان مستقر هستند تقریباً به جمع بندی نهایی درباره وزارت خارجه رسیده‌‌اند و محتمل‌ترین گزینه برای وزارت خارجه آقای دکتر عباس عراقچی است.
 
به گفته این منبع آگاه، آقای عباس عراقچی تقریباً اولین وزیری است که کارگروه‌های مشورتی دفتر رئیس‌جمهور منتخب درباره او، جمع بندی دارند و اگر اتفاق خاصی نیافتد ایشان به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت خارجه به مجلس معرفی خواهد شد.
 
منابع آگاه به خبرنگار تسنیم گفتند که در گفت‌وگو و مکاتباتی که طی روزهای اخیر با رهبران گروه‌های مقاومت و برخی کشورهای منطقه انجام شده است، آقای عراقچی همکاری و مشورت مستقیم با رئیس جمهور منتخب داشته است.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4pwpo2
منبع خبر: تسنیم

پربیننده ترین




اخبار داغ