قیمت دلار| قیمت دلار امروز| افزایش قیمت دلار

قیمت دلار تا این رقم سقوط می کند | قیمت دلار امروز چند؟

قیمت دلار طی یک هفته اخیر حدود 5 هزار تومان ارزان شده و به کانال 58 هزار تومان وارد شده است.
1403/04/22 16:10
کد خبر: 4391
قیمت دلار تا این رقم سقوط می کند | قیمت دلار امروز چند؟

قیمت دلار در 9 ماه اخیر با افزایش حدود 10 هزار تومانی مواجه شده است. افزایش قیمت دلار از اواسط زمستان 1402 اوج گرفت و تا اواخر فروردین ادامه داشت. قیمت دلار از شروع اردیبهشت ماه قدری متعادل شد و در ابتدای کردیدور ششم قرار گرفت و گاهی وارد کانال 50 هزار تومان می شود.

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با کاهش ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومانی در کریدور پنجم عقب‌نشینی کرد.

معامله‌گران معتقدند دلار با حمایت درهم نزولی شد. آنها احتمال برگشت این اسکناس به کانال هفتم کریدور پنجم را در معاملات پشت خطی روز جمعه می‌دهند.

قیمت دلار در شروع معاملات آخرین روز هفته با روند نزولی بازگشایی شد. در لحظه نگارش این گزارش اسکناس دلار در پله ابتدایی کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است. (58100 تومان)

این اسکناس در هفته سوم تیر متاثر از مشخص شدن نتیجه انتخابات و آرامش سیاسی حاکم بر بازارهای مالی، با تلاش بازارساز همواره ریتم نزولی داشته است.

روند نزولی دلار ادامه دارد؟

معامله‌گران معتقدند رکود محرم به کمک بازارساز آمده تا با ارزپاشی به اسکناس آمریکایی آرایش نزولی دهد.

کارشناسان اقتصادی کف قیمت اسکناس دلار را میانه کریدور پنجم می‌دانند. آنها معتقدند دلار در کوتاه‌مدت تحت تاثیر خوشبینی‌های سیاسی و کاهش انتظارات تورمی آرایش نزولی گرفته است؛ اما دوام چندانی برای این روند نزولی نمی‌بینند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی متغیرهای اقتصادی کار خود را می‌کند و چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت دلار صعودی است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4vj8b4
منبع خبر: تجارت نیوز

پربیننده ترین




اخبار داغ