وام فوری| وام فوری بدون ضامن| وام فوری بدون سپرده

فوری؛ شرط جدید پرداخت وام قرض‌ الحسنه در دولت پزشکیان| متقاضیان وام فوری بخوانند

بانک مرکزی بخشنامه جدیدی درخصوص ارائه تسهیلات قرض الحسنه امتیازی با میانگین گیری به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
1403/06/01 10:30
کد خبر: 9146
فوری؛ شرط جدید پرداخت وام قرض‌ الحسنه در دولت پزشکیان| متقاضیان وام فوری بخوانند

وام فوری که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته، از آن دست وام هایی است که در کوتاه ترین زمان ممکن به متقاضیان اعطا می شود. وام فوری می تواند یک وام بدون سپرده، بدون ضامن یا یک وام با سپرده و با ضامن باشد اما در هر صورت مدت انتظار برای دریافت آن چندان طولانی نیست. وام فوری به جهت اینکه سریعا به مشتریان اعطا می شود می تواند مشکلات بسیاری از افراد را رفع کند. 

مصوبه جدید شورای فقهی بانک مرکزی، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه امتیازی با میانگین گیری به این صورت که مشتری ابتدا برای مدتی سپرده گذاری کند و سپس براساس امتیازاتی که به دست آورده، بدون شرط قبلی نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه اقدام ورزد خلاف شرع تشخیص داده نشد. در این روش بانک هیچ توع تعهد حقوقی در زمینه اعطای تسهیلات به مشتری ارائه نمیدهد و لازم است این موضوع به شیوه مناسب به اطلاع سپرده گذاران رسانده شود.

همچنین در این بخشنامه تأکید شده که ارائه تسهیلات قرض الحسنه بدون میانگین گیری و به صورت فوری، مشروط به سپرده گذاری قرض الحسنه ممنوع است.

در میان اخبار

در بند دیگری هم آمده:‌ مشروط نمودن پرداخت تسهیلات غیرقرضی(مثلا فروش اقساطی یا مرابحه) به سپرده گذاری وکالتی، خلاف شرع تشخیص داده نشد.

ضمن اینکه، کسر نمودن بخشی از تسهیلات تحت عنوان وثیقه نقدی یا کسر نمودن کارمزد از مبلغ کل تسهیلات ممنوع است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4y9kj3

پربیننده ترین




اخبار داغ