قیمت دلار| قیمت دلار امروز| افزایش قیمت دلار

قیمت دلار امروز چند؟ | پزشکیان با این قیمت ها دولت را تحویل گرفت +جدول

قیمت دلار در حالی ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است که یک روز قبل از برگزاری انتخابات چهاردهم نرخ هر دلار در بازار آزاد ایران به ۶۰ هزار تومان رسیده بود
1403/05/07 15:10
کد خبر: 6322
قیمت دلار امروز چند؟ | پزشکیان با این قیمت ها دولت را تحویل گرفت +جدول

قیمت دلار در 9 ماه اخیر با افزایش حدود 10 هزار تومانی مواجه شده است. افزایش قیمت دلار از اواسط زمستان 1402 اوج گرفت و تا اواخر فروردین ادامه داشت. قیمت دلار از شروع اردیبهشت ماه قدری متعادل شد و در ابتدای کردیدور ششم قرار گرفت و گاهی وارد کانال 50 هزار تومان می شود.

قیمت دلار در حالی ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است که یک روز قبل از برگزاری انتخابات چهاردهم نرخ هر دلار در بازار آزاد ایران به ۶۰ هزار تومان رسیده بود. قیمت سکخ تمام بهار آزادی نیز در روز هفتم مرداد ماه، یعنی امروز برابر با ۴۱ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان اعلام شد این در حالی است که یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت . برخی کارشناسان عتقدد دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای پول پاشی یا به عبارت بهتر ارزپاشی در اخرین روزهای فعالیت به کار گرفت تا قیمت دلار دستخوش کاهش شود.

بر اساس این گزارش نرخ حواله دلار نیز برابر با ۴۴ هزار تومان اعلام شده است. شاخص بورس تهران نیز که یک روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ارتفاع دو یملیون و ۱۰۰ هزار واحد بود، در حال حاضر به یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد رسیده است. این رشد شاخص بورس و عقب‌نشینی دلار و سکه نشان از پیام مثبت مخابره شده، ناشی از انتخاب پزشکیان به بازارها دارد.

پزشکیان در حالی راهی نهاد ریاست جمهوری می‌شود که متوسط قیمت هر متر رمبع واحد مسکونی در تهران به ۸۵ میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در محدوده ۳۱ ییون و ۷۰۰ هزار تومان بود . مسکن در این دوره زمانی کمتر از سه سال با رشد عجیب و ریب قیمت مواجه بود به طوری که متوسط قیمت با رشد نزدیک به ۵۳ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. مسکن حالا به یکی از بزرگترین دغدغه‌های خانوار ایرانی تبدیل شده است.

جدول زیر دربردارنده قیمت برخی اقلام است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4ymlm4
منبع خبر: خبرآنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ