مراقبت از پوست| راه های خانگی مراقبت از پوست | صفر تا صد مراقبت از پوست

بدترین راهکارهای مراقبت از پوست در خانه| این مراقبت‌ های پوستی خانگی به پوست آسیب وارد می کند

به گفته متخصصان پوست برخی از روتین‌های زیبایی می‌توانند سلامت پوست را به خطر بیاندازند.
1403/06/29 04:10
کد خبر: 11629
بدترین راهکارهای مراقبت از پوست در خانه| این مراقبت‌ های پوستی خانگی به پوست آسیب وارد می کند

مراقبت از پوست به مجموعه اقدامات گفته می‌شود که از سلامت پوست محافظت می‌ کند. مراقبت از پوست باعث می شود شما پوستی صاف داشته باشید و یا اگر آکنه یا جوش دارید، برای ترمیم آنها اقدام کنید.مراقبت از پوست به صورت اصولی باید در روتین روزانه قرار بگیرد تا کمترین آسیب به پوست صورت و بدن وارد شد.

این روز‌ها اینفلوئنسر‌ها هر روز یک روتین و محصول پوستی جدید را در شبکه‌های مجازی تبلیغ و از فواید بی‌نظیرش تعریف می‌کنند.

به گزارش گلم، ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک راهکرد مراقبت از پوست در خانه جدید در فضای مجازی ببینید و پس از خواندن چند نظر مثبت ترغیب به امتحان کردنش شوید. در دنیای شبکه‌های مجازی این اتفاق بسیار رایج و عادی است؛ بسیاری از این راهکرد‌ها و محصولات در واقع معجزه‌آسا هستند و تأثیر غیرقابل باوری در زیبایی ظاهری دارند با این حال مثال‌های نقص همیشه وجود دارند!

تعدادی از راهکرد‌های مراقبت از پوست موجود در فضای مجازی در واقع برای پوست صورت مناسب نیستند و باعث آسیب دیدن آن می‌شوند. این ۳ مورد از بدترین راهکرد‌های مراقبت از پوست در خانه رایج در فضای مجازی هستند.

ساختن کرم ضد آفتاب خانگی اشتباهی بزرگ است

ضدآفتاب‌ها محصولات گران قیمتی هستند و ساختن ضد آفتاب خانگی برای اکثر افراد ایده جذابی است که می‌تواند گزینه‌های به صرفه‌تری پشنهاد بدهد. با این حال ضد آفتاب از مهمترین محصولات مراقبت از پوست است و ساخت آن در خانه تقریباً غیرممکن است! در واقع، با مصرف ضد آفتاب‌های خانگی پوست خود را در خطر سوختگی جدی قرار می‌دهید.

ساخت ضد آفتاب‌ها از طریق آزمایش‌های دقیق انجام می‌شود، فرمولاسیون آن‌ها پیچیده است و با میزان بسیار دقیق و مهمی ترکیب می‌شوند. یک ضد آ، تاب خانگی در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار نگرفته است و میزان مقاومتش در برابر آفتاب نامشخص است. چنین محصولاتی به راحتی بجای مراقبت از پوست باعث آسیب دیدنش می‌شوند.

بهتر است بجای ساختن ضد آفتاب خانگی گزینه‌های اقتصادی مختلفی را امتحان کنید تا یک کرم ضد آفتاب مناسب نوع پوستتان پیدا کنید و سپس مطمئن شوید هر روز از آن استفاده می‌کنید. فراموش نکنید ضد آفتابتان را پس از چند ساعت حتما تمدید کنید تا اثر خود را از دست ندهد. در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب بهتر است از کلاه، عینک آفتابی و لباس‌های محافظ در برابر اشعه خورشید نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال روشن کردن پوست صورت خود هستید، لیمو راه خوبی نیست

تصحیح رنگدانه‌ها راهی برای روشن‌تر کردن قسمت‌های تیره‌تر پوست است. با این حال استفاده از لیمو برای از بین بردن تیرگی پوست کاملاً بی اثر است. متخصصان پوست هشدار می‌دهند میوه‌ها و مواد طبیعی برای پوست بی‌ضرر نیستند! شاید فکر کنید استفاده از آب لیمو بر روی پوست نمی‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شود، اما اشتباه فکر می‌کنید. آب لیمو اسیدی است و استفاده از آن بر روی پوست به راحتی باعث تحریک یا سوختگی پوست می‌شود. این عوارض جانبی در معرض اشعه آفتاب شدیدتر خواهد بود.

اگر لیمو تا این حد مضر است، چرا از آن در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود؟ عصاره لیمو موجود در محصولات برای استفاده ایمن در مصحولات مراقب پوست تهیه شده و ویژگی اسیدی آن در آزمایشگاه خنثی شده است. به جای استفاده از لیمو برای روشن کردن رنگدانه‌های پوست بهتر است از محصولاتی حاوی ویتامین سی، رتینول، نیاسینامید و اسید کوژیک استفاده کنید.

شکر و نمک ممکن است لایه بردار‌های خوبی برای بدن باشند، اما آن‌ها را از صورت خود دور نگه دارید

شکر و نمک مواد طبیعی هستند که همه در خانه‌های خود نگه می‌دارند. شکر و نمک برای ساختن لایه بردار‌های بدن خانگی بی‌نظیر هستند، اما هرگز از آن‌ها برای لایه برداری پوست صورت خود استفاده نکنید. نمک و شکر هر دو ساختار‌های خشن و ناهمواری دارند که می‌توانند باعث تحریک و آسیب پوس حساس صورت شوند. پوست بدن ضخیم‌تر و انعطاف پذیرتر است و به نمک و شکر به عنوان لایه بردار بسیار خوب پاسخ می‌دهد.

لایه بردار‌های صورت در فروشگاه‌ها مخصوصاً برای پوست حساس صورت طراحی شده‌اند پس بهتر است از محصولات خانگی برای لایه برداری صورت استفاده نکنید. لایه‌بردار‌های صورت صنعتی معمولاً دارای مواد گرد و نرمی هستند که پس از مدتی استفاده شروع به حل شدن می‌کنند. برای استفاده از لایه بردار‌های صورت مهم است که به آرامی و با حوصله محوصلات را بر روی پوست پخش کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی اجتناب کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/2aqmg3
منبع خبر: فرارو

پربیننده ترین




اخبار داغ