تب دنگی | تب دنگی در ایران | تب دنگی کشنده است

تب دنگی جان یک نفر را گرفت | اولین فوتی تب دنگی کیست؟

دکتر شهنام عرشی با بیان اینکه هیچ موردی مبنی بر ابتلا به «تب دنگی» در شهر تهران گزارش نشده، اظهار کرد: حدود یک ماه پیش، بیماری تب دنگی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی «شهید بهشتی» و «ایران» شناسایی شد، اما این موضوع به معنی ابتلا به تب دنگی در شهر تهران نیست.
1403/04/31 05:50
کد خبر: 5549
تب دنگی جان یک نفر را گرفت | اولین فوتی تب دنگی کیست؟

تب دنگی یکی از تب های خونریزی دهنده است که از طریق ویروس منتقل می شود و ناقل آن نوع خاصی از پشه است. تب دنگی برای اولین بار از اوایل سال گذشته از طریق مرزها به همراه بار یا از طریق مسافران وارد کشور شد. اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله یمن، قطر،امارات،عربستان،عمان به تب دنگی از طریق این پشه آلوده شدند.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین وضعیت تب دنگی در کشور را تشریح کرد: در حال حاضر، ۱۵۱ مورد اتبلا به بیماری تب دنگی گزارش شده و یک نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده است که بیش از ۸۰ سال سن داشت و در امارات به این بیماری مبتلا شده بود.

دکتر شهنام عرشی با بیان اینکه هیچ موردی مبنی بر ابتلا به «تب دنگی» در شهر تهران گزارش نشده، اظهار کرد: حدود یک ماه پیش، بیماری تب دنگی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی «شهید بهشتی» و «ایران» شناسایی شد، اما این موضوع به معنی ابتلا به تب دنگی در شهر تهران نیست. موارد شناسایی شده جزو موارد وارداتی بودند.

وی ادامه داد: اینطور نباید تصور کرد که شناسایی یک بیمار به معنای ابتلای آن بیماری در شهری است که بیمار در آن شناسایی شده است. سیستم بهداشتی و درمانی کشور نسبت به شناسایی بیمار هوشیار بوده و فرد مبتلا شناسایی شده است. شناسایی بیمار نه تنها در شهر تهران بلکه در شهر‌های مشهد، قم و قزوین نیز صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تشخیص تب دنگی به منزله و معنای وجود این بیماری نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، پشه آئدس چه آلوده و چه غیرآلوده در شهر‌های تهران، مشهد، قم و قزوین که بیمار در آن شناسایی شده، صید نکرده‌ایم. البته این احتمال وجود دارد که پشه در آینده در برخی نقاط کشور وجود داشته باشد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/369lj3
منبع خبر: ایسنا

پربیننده ترین




اخبار داغ