اسماعیل هنیه | شهادت اسماعیل هنیه | بیوگرافی اسماعیل هنیه

اولین واکنش ایران به خبر ترور اسماعیل هنیه | تشکیل جلسه فوق‌العاده درباره ترور هنیه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون درباره حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران خبر داد.
1403/05/10 06:50
کد خبر: 6697
اولین واکنش ایران به خبر ترور اسماعیل هنیه | تشکیل جلسه فوق‌العاده درباره ترور هنیه

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شب گذشته، در محل اقامت ترور شد و به شهادت رسید. اسماعیل هنیه و هیات همراه روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان نهمین رییس جمهور ایران به تهران سفر کرده بودند که ضمن دیدار با مقام معظم رهبری و رییس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و با دیگر مقامات ایرانی و مقامات میهمان خارجی دیدارهایی داشتند. اسماعیل هنیه ملقب به ابوالعبد رئیس دفتر سیاسی جنبش‌ مقاومت اسلامی فلسطین حماس پس از سالهایی طولانی حضور در عرصه مبارزه و جهاد علیه رژیم صهیونیستی ، امروز به شهادت رسید.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملت‌ها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ترور هنیه

تسنیم : ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رهبر مقاومت حماس، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با یک اقدام کور و بزدلانه دست به شهادت اسماعیل هنیه رهبر بلندآوازه مقاومت فلسطین زد که نشانه استیصال و ناتوانی این رژیم است.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای درباره این حادثه و بررسی آن با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد کرد و نتیجه آن به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بامداد صبح امروز اسماعیل حنیه رهبر مقاومت فلسطین در محل اقامت خود در تهران توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/36rle3

پربیننده ترین




اخبار داغ