کاهش وزن با سرکه سیب| میزان کاهش وزن با سرکه سیب | رژیم سرکه سیب

کاهش وزن سریع با سرکه سیب | 5 فایده سرکه سیب برای لاغری

کمی عجیب است اگر بگوییم صرفا نوشیدن سرکه سیب می‌تواند منجر به لاغری و کاهش وزن شود. شاید شما بارها شنیده باشید که برخی مصرف سرکه سیب را یک راه استثنایی برای کاهش وزن معرفی می‌کنند اما آیا واقعا این ادعا درست است؟
1403/04/10 02:40
کد خبر: 1352
کاهش وزن سریع با سرکه سیب | 5 فایده سرکه سیب برای لاغری

کاهش وزن با سرکه سیب مورد توجه کارشناسان طب سنتی قرار گرفته است. امروز خواص و فواید سرکه سیب برای لاغری و چربی سوزی بر هیچکس پوشیده نیست.  ما در این مقاله علاوه بر بیان روش کاهش وزن با سرکه سیب سعی داریم صحت خواص سرکه سیب برای لاغری را بررسی کرده و حقایق علمی درباره این ماده غذایی را بیان کنیم. بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال کاهش وزن با سرکه سیب هستید بهتر است تا پایان با ما همراه باشید.

خواص سرکه سیب برای لاغری

در ابتدا از سرکه سیب به عنوان یک جزء در غذاها برای طعم دهی بهتر و همچنین از آن در طب سنتی برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شد. امروزه هم توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است اما مطالعات اندکی خواص سرکه سیب برای لاغری را به صورت قوی تایید کرده اند.

5 فایده سرکه سیب برای لاغری

1.      کمک به کنترل قند خون و مدیریت دیابت

یکی از مستند ترین فواید سرکه سیب کمک به تنظیم قند خون است. برخی از مطالعات بالینی و آزمایشگاهی نشان داده‌اند که سرکه سیب می‌تواند منجر به بهبود حساسیت سلول‌ها به انسولین شود و به همین دلیل به کاهش قند خون کمک می‌کند.

البته اگر به دیابت مبتلا هستید و از داروهای کاهنده قند خون کمک می‌گیرید بهتر است قبل از افزایش مصرف سرکه سیب حتما با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است منجر به تداخل با دارو و افت بیش از حد قند خون شود.

2.      سرکوب و کاهش اشتها

در برخی از مطالعات نشان داده شده که مصرف سرکه سیب خصوصا قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند باعث سرکوب اشتها و کاهش مواد غذایی دریافتی شود. البته در مطالعات بالینی بلند مدت این اثرات مشاهده نشده است. به طور کلی سرکه سیب به دلیل اثر احتمالی در سرکوب اشتها و کمک به کاهش قند خون می‌تواند منجر به لاغری و کاهش وزن شود.

3.      کمک به سلامت قلب و عروق

یکی از ریسک فاکتورهای مهم برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی داشتن اضافه وزن و چاقی و یا بیماری‌های زمینه‌ای است. در دو مطالعه انجام شده درباره خواص سرکه سیب برای لاغری نشان داده شد که این ترکیب می‌تواند باعث بهبود فاکتورهای لیپیدی و کاهش کلسترول خون شود.

البته با وجود مشاهدات عینی که سرکه سیب فشار یا چربی خون را بهبود می‌بخشد نمی‌توان دلایل و مدارک علمی و محکمی را برای اثبات آن یافت.

4.      حاوی ترکیبات مفید برای سلامتی

همانطور که می‌دانید سرکه سیب در نتیجه تخمیر قند موجود در سیب تولید می‌شود که ترکیب اصلی آن همان استیک اسید است. محققان حوزه سلامتی بر این باور هستند که استیک اسید عامل اصلی فواید سرکه سیب برای سلامتی است.

همچنین سرکه سیب حاوی باکتری‌های مفیدی هم هست که می‌توانند به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و کیفیت هضم غذا را بهبود ببخشند. هرچند این ماده غذایی از نظر داشتن ویتامین‌ها یا پروتئین فقیر است اما ترکیبات مفید دیگری برای سلامتی دارد.

5.      کند کردن تخلیه معده

یکی از خواص سرکه سیب برای لاغری که در برخی از مطالعات دیده شده کند کردن حرکت معده به وسیله مصرف سرکه سیب قبل از غذا هست. محققان مشاهده کرده‌اند که اگر افراد آب را همراه با 2-1 قاشق غذا خوری سرکه سیب مصرف کنند حرکات معده نسبت به زمانی که یک لیوان آب خالص می‌نوشند کند تر است. تاخیر در تخلیه معده باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

عوارض سرکه سیب

درکنار نکات گفته شده درباره لاغری با سرکه سیب که از آن نوشتیم باید مراقب عوارض مصرف آن هم باشید. در این بخش از مقاله تعدادی از عوارض احتمالی و مشاهده شده از سرکه سیب را بررسی خواهیم کرد.

در میان اخبار

1.      عوارض احتمالی در ایجاد مشکلات گوارشی

مصرف یک نوشیدنی اسیدی تهیه شده از سرکه سیب می‌تواند در طولانی مدت منجر به بروز مشکلاتی شود. مشکلاتی مانند افزایش اسید معده و بالا بردن ریسک ابتلا به زخم معده. البته این عارضه به میزان و نحوه مصرف سرکه سیب بستگی دارد.

اگر به اندازه مناسب از سرکه سیب و به صورت رقیق شده با آب و همراه غذا استفاده کنید ممکن است عوارض گوارشی را به حداقل برسانید. البته اگر طعم سرکه سیب برای شما ناخوشایند باشد.ممکن است حتی باعث بروز حالت تهوع گردد که در این صورت مصرف آن برای شما اصلا ضرورتی ندارد.

2.      افزایش احتمال بروز فرسایش دندان‌ها

در مطالعات نشان داده شده که مصرف مواد غذایی دارای اسیدیته بالا می‌تواند به مینای دندان آسیب زده و باعث کاهش مواد معدنی موجود در آن شوند. البته در مطالعه‌ انجام شده شرایط به صورت آزمایشگاهی بوده و دندان به مدت 4 ساعت در سرکه قرار گرفته بود، شرایطی که اصلا مشابه شرایط داخل دهان نیست.

بزاق موجود در دهان می‌تواند باعث خنثی کردن اسیدیته سرکه شده و احتمال بروز پوسیدگی را کاهش می‌دهد. البته به شرطی که به مقدار کم و به صورت رقیق شده با آب مصرف شود.

3.      ایجاد زخم یا سوختگی در گلو

در برخی از افراد به صورت موردی مشاهده شده که در زمان مصرف قرص سرکه سیب برای لاغری یا خود سرکه سیب دچار زخم یا سوختگی دهان و گلو شده‌اند.

هر چند این مورد ممکن است خطر جدی را برای افراد سالم به دنبال نداشته باشد اما برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در معرض زخم‌های دهانی و موکوزیت هستند مثل بیماران دریافت کننده داروهای شیمی درمانی، مصرف مواد غذایی اسیدی مثل سرکه سیب ممنوع است.

4.      تداخل با انواعی از داروها

سرکه سیب ممکن است در صورت مصرف همزمان با برخی از داروها تداخل داشته باشد، داروهایی مانند :

  • داروهای کاهنده قند خون
  • دیگوکسین (کاهش بیش از نیاز پتاسیم خون و ایجاد علائم هایپوکالمی)
  • داروهای ادرار آوری که باعث افزایش دفع پتاسیم می‌شوند

بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب

بهتر است سرکه سیب را قبل از غذا مصرف کرده تا اثرات آن را بر روی کند کردن تخلیه معده و سرکوب اشتها را بهتر مشاهده کنید.

سرکه سیب را چگونه و چه مقدار مصرف کنیم ؟

بهترین راه مصرف و اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی استفاده از آن در غذا به عنوان طعم دهنده یا در سس سالاد همراه با ترکیبات دیگر است. اما شما می‌توانید از سرکه سیب به اندازه 1 قاشق چایخوری تا 2 قاشق غذا خوری در روز به صورت رقیق شده با آب مصرف کنید.

اینکه چه میزانی از آن را به صورت روزانه مصرف داشته باشید به سلیقه شما و میزان تحملتان بستگی دارد. اگر مایل به مصرف قرص سرکه سیب برای لاغری هستید بسته به ترکیبات قرص یا شرکت سازنده آن از 3-1 قرص در روز بزرگسالان می توانند استفاده کنند.

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/39koo2

پربیننده ترین




اخبار داغ