سریال طوبی | سریال طوبی چند قسمت است | داستان سریال طوبی

بازیگر نقش طوبی در سریال طوبی کیست؟ | طوبی چهره آشنا برای مخاطب تلویزیون

از هفته گذشته پخش سریال طوبی از شبکه یک سیما آغاز شده است که بازیگر نقش طوبی باری دیگر بر سر زبان ها افتاده است.
1403/05/28 07:50
کد خبر: 8552
بازیگر نقش طوبی در سریال طوبی کیست؟ | طوبی چهره آشنا برای مخاطب تلویزیون

سریال طوبی یک سریال تاریخی است که توسط سعید سلطانی کارگردان سریال ستایش ساخته شده است. پخش سریال طوبی از ۱۳ مرداد ماه در شبکه یک سیما آغاز شد.داستان سریال طوبی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۲ می‌گذرد و با مضمون خانواده و پیاده‌روی اربعین پیوند خورده است. داستان زنی از مبارزان انقلابی در دوران رژیم پهلوی و ...

سال گذشته در چهل‌ودومین جشنواره فجر، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن به شبنم قربانی رسید. خانوم بازیگر، این جایزه را برای بازی در فیلم دفاع مقدسی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی از آن خود کرد. شبنم قربانی پس از این موفقیت، از هفته گذشته با مجموعه «طوبی» در قاب تلویزیون دیده می‌شود. به بهانه پخش سریال «طوبی»، در ادامه مطلب به حضور این بازیگر صاحب سیمرغ روی آنتن تلویزیون پرداختیم.

شبنم قربانی کیست؟

شبنم قربانی همان بازیگری بود که پسرش هنگام دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفت. شبنم قربانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش مکمل را در جشنواره فیلم فجر امسال برای فیلم «مجنون» دریافت کرد.

شبنم قربانی بازیگر جوان سینما و تلویزیون در سریال ملکه گدایان در نقش سارا به ایفای نقش پرداخت و دیده شد. شبنم قربانی متولد دهه 60 بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون و دانش آموخته رشته بازیگری است. شبنم قربانی در سال 1399 با امین میرشکاری فرزند جهانگیر میرشکاری صدابردار مشهور سینما ازدواج کرده است و حاصل زندگی مشترک آنها دو فرزند به نام‌های درناز و دانا است.

بازگشت شبنم قربانی پس از سیمرغ با «طوبی»

شبنم قربانی سال گذشته در جشنواره فجر، با دو فیلم «تمساح خونی» و «مجنون» در این رقابت حاضر بود. قربانی در ساخته عزتی نقش یک دختر ثروتمند را برعهده داشت و در «مجنون» نیز نقش همسر شهید مهدی زین‌الدین را بازی کرده بود. قربانی در این فیلم به خوبی تصویر زنی فداکار را به نمایش گذاشت و احساساتش مانند تردیدها و نگرانی‌هایش را به تماشاگر انتقال می‌داد. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در این فیلم به شبنم قربانی اهدا شد. او در این بخش رقبایی مانند آزاده صمدی، لادن مستوفی، مهرو نونهالی و رویا جاویدنیا داشت.

شبنم قربانی پس از کسب اولین سیمرغ خود، این روزها با سریال «طوبی» در قاب تلویزیون حضور دارد. او در این مجموعه نقش دختری به همین نام را ایفا کرده که پس از کشته شدن پدرش توسط نیروهای ساواک، مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند. «طوبی» دختری سرسخت و لجباز است، او با تصمیم‌های خودسرانه خود با دردسرهایی مواجه می‌شود، اما به سادگی از موضع خود کوتاه نمی‌آید.

هرچند که گریم و ظاهر شبنم قربانی شبیه جوانی 18 ساله نیست، اما قربانی در نقش «طوبی» بازی خوبی دارد و موفق می‌شود حس خشم یا ترحم و دلسوزی تماشاگر را برانگیزد. شبنم قربانی پیش از این سریال، تابستان 1402 با مجموعه «عشق کوفی» در تلویزیون دیده شده بود و در این سریال که نقش اصلی آن را ایفا می‌کرد نیز حضور موفقی داشت، بنابراین او در مجموعه «طوبی» چهره آشنایی برای مخاطب تلویزیون است.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/39vqo4

پربیننده ترین




اخبار داغ