تعطیلی ادارات| ادارات دولتی| ادارات تعطیل شدند

خبر فوری؛ تعطیلی ادارات امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403 | تغییر ساعت کاری ادارات این استان ها

با توجه به ادامه افزایش دمای هوا و هشدارهای هواشناسی، ساعت کاری ادارات برخی استان ها در روز پنجشنبه 8 شهریور تغییر کرده است.
1403/06/08 03:32
کد خبر: 9706
خبر فوری؛ تعطیلی ادارات امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403 | تغییر ساعت کاری ادارات این استان ها

در مرداده ماه امسال به علت گرمای شدید و آلودگی هوا شاهد تعطیلی ادارات برخی استان ها بودیم. تاکنون اطلاعیه تعطیلی ادارات استان مرکزی در روز پنجشنبه 8 شهریور صادر و همچنین ساعات کاری ادارات برخی استان ها تغییر کرده است. با توجه به افزایش دمای هوای کشور این امکان وجود دارد که در ساعات آینده اخباری مبنی بر تعطیلی ادارات استان های مختلف منتشر شود.

جزییات تعطیلی برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات در روز پنجشنبه 8 شهریور 1403 اعلام شد.

ادارات استان مرکزی امروز تعطیل هستند

استانداری مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادارات این استان امروز (پنجشنبه) هشتم شهریورماه جاری به علت تداوم گرما و صرفه جویی در مصرف تعطیل شد.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: براساس تصمیم جلسه مشترک کارگروه مدیریت مصرف انرژی و شرایط اضطرار و برای حمایت از بخش کشاورزی، صنعت و عدم قطع برق خانگی، تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند) امروز (پنجشنبه) تعطیل هستند.

به گزارش ایرنا، در ادامه اطلاعیه آمده است: فعالیت کارکنان شاغل در بانک‌ها و بیمه‌های مذکور فردا (پنجشنبه) با نظر شورای هماهنگی ذیربط تعیین می‌شود و شعب منتخب استان مرکزی در روز پنجشنبه فعال است.

در این اطلاعیه گفته شده است: ️تعطیلی پایگاه‌های انتقال خون و نیز مراکز اهدای خون در سطح استان با نظر مدیر مربوطه است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: فعالیت دانشگاه‌ها و موسسات عالی آموزش استان دولتی و غیردولتی با توجه به دایر بودن کلاس‌های درس در ترم تابستان و سایر موارد با حوزه‌های دانشجویی با تشخیص مدیر واحد است.

در این اطلاعیه گفته شده است: ضروری است دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات کار اداری و همچنین اطمینان از خاموشی سامانه روشنایی و رایانه‌ها در پایان وقت و سامانه‌های برودتی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، اقدام لازم را پیش‌بینی کنند و از عموم مشترکین برق انتظار است، همراهی لازم را به منظور مدیریت مصرف انرژی به ویژه در ساعات پیک مصرف داشته باشند.

کاهش ساعت کاری ادارات کرمانشاه

ساعت کاری ادارات کرمانشاه در روزهای پایانی هفته کاهش یافت.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این خصوص، گفت:  بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری کرمانشاه، با توجه به گرمای شدید هوا و به منظور کمک به پایداری شبکه برق خانگی و صنایع استان، روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه این هفته، فعالیت کلیه ادارات و سازمان‌های دولتی استان، به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان کاهش خواهد یافت.

به گفته یگانه ساعت کاری ادارات در این سه روز، از ساعت شش صبح تا یازده خواهد بود و کارکنان ادارات دو ساعت تعجیل در خروج (به صورت دور کاری) خواهند داشت.

لغو تعطیلی پنجشنبه ها در یزد

معاون استاندار یزد از لغو مصوبه تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات و بانک‌های دولتی این استان خبر داد.

«محمد حسین پارساییان» در خصوص جزئیات لغو این مصوبه گفت: با توجه به عبور از موج گرمایی استان، از هفته جاری کلیه ادارات استان در روزهای پنجشنبه برای خدمت رسانی به مردم دایر می‌باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد: بر این اساس مصوبه تعطیلی ادارات و بانک‌های دولتی استان در روزهای پنجشنبه‌ تا پانزدهم شهریور ماه لغو شد.

پارسائیان گفت: مبنای ساعت کار ادارات استان همچنان تا ۱۵ شهریور ماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۱۳ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۶ تا ۱۲ بوده و پس از آن ساعت کاری به روال معمول باز می‌گردد.

کاهش ساعت کاری ادارات استان فارس

محسن نعمتی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اظهار کرد: با توجه به مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای مدیریت بحران استان، با عنایت به تفویض اختیار شورای امنیت کشور به استانداران، حسب تایید و دستور استاندار فارس، به دلیل ماندگاری گرمای شدید هوا، ساعت کاری کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل موسسات عمومی دولتی و غیر دولتی و بانک‌ها در روز شنبه، ۳ شهریورماه از ۶ تا ۱۱ و از روز دوشنبه، ۵ تا پنج‌شنبه، ۸ شهریور ماه از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح خواهد بود.

 

این خبر به روزرسانی می شود...




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4b6r92

پربیننده ترین




اخبار داغ