حقوق کارگران| حقوق کارگران 1403| افزایش حقوق کارگران

حقوق کارگران زیاد | این کارگران زیر 13 میلیون نباید دریافتی داشته باشند

حقوق کارگران فضای سبز به 14 میلیون رسید.
1403/05/05 19:30
کد خبر: 4556
حقوق کارگران زیاد | این کارگران زیر 13 میلیون نباید دریافتی داشته باشند

حقوق کارگران در سال 1403 با افزایش مواجه شده است. حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جدید 20 درصد افزایش یافته و حقوق کارگران هم حداقل 20 درصد بیشتر شده است. این در حالی است که کارگران می گویند افزایش حقوق کارگران متناسب با میزان افزایش تورم نیست و درخواست حقوق بیشتر داده اند. تازه ترین خبر درباره حقوق کارگران را در ادامه بخوانید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از همسان‌سازی حقوق کارگران فضای سبز با کارگران خدمات شهری خبر داد.

حسین نظری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: حقوق کارگران فضای سبز چند سالی بود که افزایش پیدا نکرده بود اما در یک الی دو سال گذشته حقوق کارگران خدمات شهری حوزه رفت و روب را از ۴ الی ۵ میلیون تومان به ۸ میلیون و ۷۰۰هزار تومان رساندیم و این میزان دریافتی این کارگران در سال گذشته بود. از سال قبل نیز قراردادها اصلاح شد و فهرست بها به پیمانکاران اعلام شد. قرارداد کارگران خدمات شهری از حدود ۸ میلیون و ۷۰۰هزار تومان به ۱۳ الی ۱۴ میلیون تومان رسید و دریافتی این کارگران بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان شده است.

وی ادامه داد: بعد از اصلاح حقوق کارگران خدمات شهری دیدیم که حقوق کارگران فضای سبز که ۸ الی ۹ میلیون تومان است نیز نیاز به اصلاح دارد و عقب‌افتادگی در این زمینه نیز وجود دارد و باید یک همسان‌سازی بین حقوق کارگران فضای سبز و کارگران خدمات شهری انجام شود. امسال هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و این حقوق‌ها اصلاح شد. حقوق‌های قبلی کارگران فضای سبز پرداخت شده و باید یک مابه‌التفاوت به آنها پرداخت شود. برای پرداخت مابه‌التفاوت‌ها نیز هماهنگی‌ها انجام و به پیمانکاران و شهرداران مناطق ابلاغ شده و به‌زودی هم مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شود.

جلسه پزشکیان با کارگران

مسعود پزشکیان، منتخب ملت ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به تازگی با جمعی از اعضای جامعه کارگری و کانون بازنشستگان دیدار کرد.

در ابتدا تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری و کانون بازنشستگان به ارائه نکات خود پرداختند.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، ضمن درخواست از جامعه کارگری برای ارائه پیشنهاد خود برای گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خطاب به آن‌ها گفت: شما پیشنهادات‌تان را بدهید و بر اساس آن شاخص‌ها تلاش خواهیم کرد تا فردی با مشخصاتی که هم از طبقه کارگر باشد و همچنین عالم، آگاه و توانمند باشد را انتخاب نمائیم.

وی افزود: نباید کاری کنیم که ما با هم دعوا کنیم؛ بالاخره الان گرفتاریم و کارگران و بازنشستگان حق و حقوقی دارید که باید داده شود و از این طرف نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف گردد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/3ewl63
منبع خبر: ایسنا

پربیننده ترین




اخبار داغ