عمر باتری گوشی | کد عمر باتری گوشی | افزایش عمر باتری گوشی

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟ | 13 ترفند افزایش عمر باتری

برای حفظ شارژ گوشی و افزایش طول عمر باتری آن، لازم است نکاتی ساده‌ای را مدنظر قرار دهیم تا از اتلاف وقت و هزینه پیشگیری کرده باشیم
1403/03/27 11:15
کد خبر: 2096
چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟ | 13 ترفند افزایش عمر باتری

همان‌طور که می‌دانید امروزه گوشی‌های هوشمند به یک ابزار اصلی در زندگی دیجیتال ما تبدیل شده‌اند و از آن‌جایی که کاربران در طول روز به طور مداوم از آن استفاده می‌کنند، روز به روز از عمر باتری کاسته می‌شود و هیچ‌کس قادر نخواهد بود که از تخریب باتری‌ گوشی‌های هوشمند جلوگیری کند. کاهش شارژ هم دردسرهایی در حین فعالیت روزمره ایجاد می‌کند، هم زمینه کاهش عمر باتری و هزینه‌های زیادش می‌شود. برای همین در این مطلب به نقل از منابعی چون «تکنولایف» نحوه افزایش عمر باتری را به شما یاد خواهیم داد.

13 ترفند افزایش عمر باتری

1. پای کدام برنامه‌ها در میان است؟| می‌توانید از بخش Settings > Battery Menu یک گزارش از کارکرد معمول برنامه‌های خود دریافت کنید. اگر موردی مقدار زیادی از انرژی را در پس زمینه تخلیه می‌کند، در این جا به شما هشدار داده خواهد شد. روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و استفاده از باتری را انتخاب کنید تا ببینید دقیقا چه چیزی از باتری شما استفاده کرده است. شما یک گزارش کامل از خدمات را مشاهده خواهید کرد که بر اساس الگوی مصرف فعلی، نحوه تخلیه باتری و مدت زمان باقی‌مانده شما را نشان می‌دهد.

2. پس‌زمینه را خلوت کنید| می‌توانید برنامه‌هایی را که در پس زمینه اجرا می‌‌شوند بررسی کنید و هر برنامه دیگری که نیازی به منوی چند وظیفه‌ای ندارد را از بین ببرید. شایان ذکر است که بستن برنامه فقط در صورتی مفید است که قصد ندارید آن را لحظاتی بعد دوباره راه‌اندازی کنید، زیرا برای باز کردن مجدد آن برنامه از انرژی بیشتری استفاده می‌شود تا این که با از بین بردن فرایندهای پس زمینه آن، صرفه‌جویی کند.

3. روشنایی صفحه را کاهش دهید| تلفن‌های قدیمی و یا ارزان‌ قیمت می‌توانند نمایشگری نسبتا کسل کننده داشته باشند، در حالی که تلفن‌های هوشمند امروزی به سطحی از روشنایی رسیده‌اند که می‌توانند به چشم شما آسیب برسانند. این قابلیت هنگامی که از تلفن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب استفاده می‌کنید بسیار مفید است، اما در برخی مواقع بیش از حد مصرف می‌شود و باتری گوشی شما را تخلیه می‌کند.

4. مهلت زمانی خواب را کاهش دهید| هربار که صفحه تلفن را روشن می‌کنید، حتی پس از اتمام هر کاری که می‌خواستید انجام دهید، صفحه نمایش برای مدتی از قبل تعیین شده فعال باقی می‌ماند که شما می‌توانید این مدت زمان را تنظیم کنید. دقت کنید که هر چه زمان صفحه نمایش کوتاه‌تر شود، باتری کمتری هدر می‌رود.

5. وضوح صفحه را کاهش دهید| همه تلفن‌ها اجازه تنظیم وضوح صفحه را ندارند، اما پرچمداران به دلیل مجهز بودن به نمایشگرهای Quad-HD+ و به طور پیشفرض در حالت Full-HD+ بودن، قابل توجه هستند. این کار برای کاهش تخلیه باتری است و انرژی کمتری برای فشار دادن تمام پیکسل‌ها مورد نیاز است.

در میان اخبار

6. ابزارک‌ها را غیرفعال کنید| ابزارک‌ها برای دست‌یابی به داده‌های همیشه به روز شده از برنامه‌های مورد علاقه خود در صفحه اصلی مفید هستند، اما همه این بررسی‌های مداوم منبع دیگری از تخلیه باتری به حساب می‌آیند. از این رو آن‌هایی را که دوست دارید نگه دارید و هر کدام را که به آن نیاز ندارید با ضربه زدن و نگه داشتن آن به سمت نماد حذف در بالای صفحه بکشید تا حذف شوند.

7. لرزش را خاموش کنید| بازخورد Haptic برای هشدار به شما در مورد اعلان‌ها و تماس‌های ورودی بسیار مناسب است، اما آیا وقتی صدای مکالمه شما درست شود، واقعا به آن نیاز دارید؟ برای تکان دادن تلفن شما طول می‌کشد، بنابراین در صورت لزوم با خاموش کردن آن مصرف برق را کاهش دهید.

8. WiFi، بلوتوث و NFC را خاموش کنید| اگر از بلوتوث، WiFi و  در تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنید مشکلی نیست، اما اگر چنین نیست باید آن‌ها را خاموش کنید تا موجب خالی شدن باتری نشوند.

9. گاهی حالت هواپیما را روشن کنید| هنگامی که در منطقه‌ای با قدرت سیگنال ضعیف هستید و نمی‌توانید از شبکه تلفن همراه خود استفاده کنید و می‌دانید که مدتی قادر به این کار نخواهید بود، حالت هواپیما را روشن کنید تا باتری تلفن شما در حالی که به طور مداوم سیگنال را جست وجو می‌کند، تمام نشود.

10. تعداد اعلان‌ها را کاهش دهید| تقریبا هر برنامه نصب شده بر روی تلفن شما در برخی مواقع می‌خواهد در مورد چیزی به شما اطلاع دهد که ممکن است در بین آن‌ها اعلان‌های مفید نیز وجود داشته باشد. با رفتن به بخش Settings > Apps & Notifications > Notifications کنترل کنید که کدام برنامه‌ها مجاز به ارسال اعلان هستند. سپس به بخش اخیرا ارسال شده‌ها نیز نگاهی بیندازید و هر کدام را که نمی‌خواهید از آن اعلان دریافت کنید، غیرفعال نمایید.

11. همه برنامه‌ها نیاز به موقعیت مکانی ندارند| نظارت بر موقعیت مکانی شما توسط برنامه‌های مختلف یکی دیگر از منابع تخلیه باتری می‌باشد. آن‌ها از ترکیبی از GPS، WiFi و داده تلفن همراه استفاده می‌کنند تا بدانند کجا هستید و اطلاعات محلی را ارائه می‌دهند. پس به تنظیمات بروید و  سرویس‌ها موقعیت مکانی را برای برنامه‌هایی که نیازی به دسترسی ندارند، غیرفعال کنید.

12. به روزرسانی‌های برنامه را بررسی کنید| به روز رسانی‌های برنامه به طور روزمره پیشنهادهایی در مورد رفع‌ اشکالات ارائه می‌دهند که می‌تواند به آن‌ها در عملکرد بهتر کمک کند. برخی از این به روزرسانی‌ها نیز ممکن است به آن‌ها کمک کند تا کارآمدتر کار کنند. باید تلفن خود را طوری تنظیم کنید که با راه‌اندازی Google Play، به سه خط در بالا سمت چپ ضربه بزنید، تنظیمات را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که برنامه "به روزرسانی خودکار" فقط از طریق WiFi تنظیم شده است تا برنامه‌ها را هنگامی که WiFi شما روشن است به طور خودکار به روز کند.

13. به روزرسانی‌های سیستمی را بررسی کنید| فقط برنامه‌ها نیستند که می‌توانند انرژی مصرف کنند، سیستم عاملی که تلفن شما روی آن کار می‌کند نیز منبع تخلیه باتری است. گوگل همیشه در تلاش برای بهبود کارایی اندروید است و به طور روزمره به روزرسانی‌ها را ارسال می‌کند که این فقط در صورت نصب آن‌ها مفید است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/455ko4

پربیننده ترین




اخبار داغ