معده | معده درد | رفلاکس معده

دلیل رفلاکس معده در شب چیست؟ | ۵ روش کنترل و مدیریت رفلاکس معده

به کمک این ۵ روش رفلاکس معده را مدیریت کنید.
1403/06/07 09:13
کد خبر: 8907
دلیل رفلاکس معده در شب چیست؟ | ۵ روش کنترل و مدیریت رفلاکس معده

رفلاکس معده یا رفلاکس اسید عارضه‌ای دردناک است که به دلیل حرکت اسید معده به سمت مری رخ می‌دهد. تقریباً همه مردم در مقطعی از زندگی خود رفلاکس اسید را تجربه خواهند کرد. کنند. رفلاکس معده در حین خواب بیشتر رخ می‌دهد و خوابیدن را سخت می‌کند.

به گزارش فرارو لیو استرانگ، دکتر هاردیپ سینگ، متخصص گوارش در بیمارستان سنت جوزف در کالیفرنیا هشدار می‌دهد رفلاکس شدید اسید می‌تواند باعث استنشاق اسید معده شود و در نهایت منجر به سرفه، آسم یا حتی ذات‌الریه شود. با این حال بعید است در خواب بر اثر رفلاکس اسید خفه شوید و بمیرید، به خصوص اگر سالم باشید.

رفلاکس اسید چیست؟

به گفته کالج آمریکایی گوارش، بیش از ۶۰ میلیون آمریکایی حداقل یک بار در ماه دچار رفلاکس اسید می‌شوند و بیش از ۱۵ میلیون نفر هر روز این عارضه را تجربه می‌کنند. رفلاکس معده در افراد باردار و افراد مسن بیشتر شایع است. دکتر سینگ توضیح داد در برخی از افراد مبتلا به ریفلاکس مزمن اسید دریچه میان مری و معده ضعیف می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد. هنگامی که پوشش مری به مدت طولانی با این مایعات تماس پیدا می‌کند، می‌تواند تحریک شود و احساس سوزش سوزش سر دل را ایجاد کند. دکتر سینگ می‌گوید: «معده همیشه حاوی اسید است، حتی در زمان ناشتا، و این اسید می‌تواند مری را تحریک کند و باعث سوزش سر دل، درد قفسه سینه و حالت تهوع شود.

علل رفلاکس اسید

دکتر سینگ می‌گوید که رفلاکس اسید اغلب به دلیل دیر غذا خوردن و فرصت ندادن به معده برای هضم غذا پیش از رفتن به رختخواب اتفاق می‌افتد. در این موقعیت جاذبه زمین بر علیه شما کار می‌کند: دراز کشیدن باعث می‌شود محتویات معده به سمت مری حرکت کنند. اندازه و محتویات وعده غذایی نیز می‌تواند از علل دیگر رفلاکس اسید معده باشد. عادت‌هایی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل یا قهوه یا مصرف برخی دارو‌ها نیز می‌توانند این عارضه را تشدید کنند. چاقی، فتق هیاتال، بارداری، تاخیر در تخلیه معده یا ابتلا به نوعی بیماری بافت همبند مانند اسکلرودرمی نیز از علل رفلاکس اسید هستند..

مدیریت رفلاکس اسید در شب

از آنجایی که ریفلاکس مزمن اسید می‌تواند باعث پایین آمدن کیفیت خواب شود، کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده تغییرات خاصی در سبک زندگی برای خواب بهتر و پرهیز از رفلاکس اسید شبانه پیشنهاد می‌کند.

در میان اخبار

۱. برنامه ریزی دقیق برای زمان صرف شام و خوابیدن

پس از وعده‌های غذایی به سرعت به رختخواب نروید. حداقل سه تا چهار ساعت پس از آخرین وعده غذایی یا میان وعده به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید. مصرف وعده‌های غذایی کوچکتر در طول روز به جای یک وعده غذایی بزرگ در شام نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

۲. بهبود بخشیدن به شرایط خواب

بهترین حالت خوابیدن برای پرهیز از رفلاکس اسید، زمانی است که سرتان ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بالاتر از بقیه بدن باشد. اگر اضافه کردن بالش کمکی نکرد بهتر است در رختخوابتان از تکیه‌گاه‌های مخصوص خوابیدن استفاده کنید.

۳. بررسی رژیم غذایی

در نزدیکی زمان خواب وعده‌های غذایی کوچک‌تر انتخاب کنید و از غذا‌هایی می‌توانند باعث ایجاد اسیدی بیشتری در معده شوند اجتناب کنید. نوشیدنی‌های حاوی کافئین، میوه‌ها و سبزیجات با اسید بالا مانند آناناس و گوجه فرنگی بهتر است قبل از خواب استفاده نشوند.

۴. ایجاد تغییر در سبک زندگی

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن ممکن است باعث تسکین رفلاکس معده شود. اگر سیگار می‌کشید، به فکر ترک کردن باشید وهنگام انتخاب لباس خواب مدل‌هایی را انتخاب کنید که خیلی تنگ نباشند و به شکم فشار وارد نکنند.

۵. دارو

در صورت نیاز به مسکن بدون نسخه، استامینوفن را انتخاب کنید و از مصرف دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری کنید. برای تسکین سریع رفلاکس اسید، از دارو‌های ضد اسید برای خنثی کردن اسید معده استفاده کنید. برای انتخاب بهترین دارو لازم است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید

اگر رفلاکس اسید باعث بی‌خوابی شما شده است بهتر است با یک پزشک مشورت کنید و مطمئن شوید از مشکلات سلامتی زمنیه‌ای رنج نمی‌برید. دکتر سینگ معتقد است بیدار شدن به دلیل رفلاکس اسید می‌تواند نشانه وجود نگرانی جدی‌تری برای سلامتی باشد. او می‌گوید: «رفلاکس اسید اگر درمان نشود می‌تواند منجر به ایجاد زخم در بافت مری و در نهایت سرطان مری شود.» پزشک متخصص می‌تواند چنین ریسک‌هایی را بررسی کرده و دارویی مناسب برای پیشگیری از بروز مشکلات سلامتی خطرناک‌تر تجویز کند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4dmdj4
منبع خبر: فرارو

پربیننده ترین




اخبار داغ