سریال روز خون | سریال روز خون چند قسمت است| سریال روز خون شیراز

زمان پخش سریال روز خون از تلویزیون | سریال روز خون چند قسمت است؟

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: مجموعه «روز خون» از تولیدات این مرکز با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، از یکی از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود.
1403/06/25 05:50
کد خبر: 11310
زمان پخش سریال روز خون از تلویزیون | سریال روز خون چند قسمت است؟

سریال روز خون جدیدترین سریال تلویزیونی است که قرار است شرح زندگی شهدا و مجروحان حادثه تروریستی تا روز حادثه را روایت کند. سریال روز خون به کارگردانی رضا همتی و تهیه‌کنندگی مرتضی رضایی با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در 7 قسمت ۴۰ دقیقه‌ای ساخته می‌شود. در سریال روز خون بازیگرانی از جمله محمد فیلی، مهدی صباحی، حدیثه تهرانی، آزیتا ترکاشوند، حمید ابراهیمی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: مجموعه هفت قسمتی «روز خون» از تولیدات این مرکز با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، آبان‌ماه ۱۴۰۳ از یکی از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا،  امیر رئوف در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: «پیش‌تولید مجموعه «روز خون» با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) به پایان رسیده است و اکنون در مرحله تولید قرار دارد.» وی افزود: «رهبر معظم انقلاب فرمودند نگذارید حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) به فراموشی سپرده شود و این حادثه را همانند واقعه کربلا زنده نگه دارید؛ اقدام گروه نمایش صدا و سیمای فارس در جهت لبیک به همین مطالبه است.»

رئوف ادامه داد: «این مجموعه که اکنون در حال تصویربرداری است، در هفت قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید و آبان‌ماه، همزمان با سالروز حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی(ع) از یکی از شبکه‌های سراسری یک، دو یا سه پخش می‌شود.»تهیه کننده مجموعه «روز خون» در ادامه این نشست خبری گفت: «برای تهیه طرح و فیلم‎نامه این مجموعه از پنج تا شش هزار صفحه پژوهش استفاده شده که در قالب کتاب «چراغدار» نیز منتشر شده است.» مرتضی رضایی اظهار کرد: «طرح این مجموعه در تراز ملی مصوب شد و مرحله پژوهش آن نیز هشت ماه طول کشید تا به نگارش فیلم‌نامه برسد.» وی بیان کرد: «فیلم‎نامه «روز خون» از سوی یک گروه نویسندگان شامل محسن دانشور، قاسم عابدی و مجتبی رنجبر نوشته شده و داستان زندگی هفت خانواده را همزمان روایت می‌کند که در روز حادثه تروریستی به هم گره می‌خورند.»

حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در غروب چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ منجر به شهادت ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۵ تن از خادمان و زائران حرم احمدی شد و عامل اصلی حمله در درگیری با نیروهای انتظامی و امنیتی کشته شد.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4j9vp3

پربیننده ترین




اخبار داغ