کشمش | کشمش پلویی | طرز تهیه کشمش

دیگه برای خرید کشمش پلویی هزینه آنچنانی نکن | طرز تهیه کشمش پلویی خانگی

کشمش پلویی نوعی خشکبار است که از خشک کردن انگور تهیه می‌شود. ما در این ویدئو یک روش کاربردی برای تهیه کشمش پلویی به شما آموزش داده ایم.
1403/06/12 19:00
کد خبر: 6813
دیگه برای خرید کشمش پلویی هزینه آنچنانی نکن | طرز تهیه کشمش پلویی خانگی

کشمش پلویی نوعی خشکبار است که از خشک کردن انگور تهیه می‌شود و به دلیل طعم شیرین و ملایمش، به‌طور گسترده در غذاهای ایرانی مانند پلو و خورش استفاده می‌شود. این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم است که به بهبود سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی کمک می‌کند. مصرف منظم کشمش پلویی می‌تواند به تنظیم قند خون و بهبود عملکرد گوارش نیز کمک کند.کشمش طی فرایند خشک کردن انگور بدون دانه درست می شود. همانطور که انگور انواع و اقسام مختلف دارد، کشمش نیز دارای انواع مختلفی است. کشمش سیاه یا قهوه‌ای را کشمش پلویی می نامند چرا که در بعضی از پلوها مانند عدس‌ پلو مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به شما  یک ترفند کاربردی تهیه کشمش پلویی درجه یک در خانه را آموزش می دهیم.

بیشتر بخوانید: دستور پخت سیب زمینی کریسپی با سس پارمسان | این سیب زمینی های برشته با پنیر سرو کنید

انگور مورد نظر رو داخل آب جوش بذارید ،۱۰ثانیه نگه دارید و در بیارید،دوبار اینکارو تکرار کنید. داخل سبد بزارین و یک هفته بزارین زیر آفتاب وقتی خشک شد، چوب هاشو جدا کنین و روش آب سرد بریزین و خالی کنین. داخل سینی پهن کنین و زیر آفتاب بذارید. بعد از یک روز ،کاملا خشک شده و آماده س تا به غذاهاتون یه طعم فوق العاده ببخشه. توی ظرف دار بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه با سیب زمینی برای 1 تا 1000 نفر | ترفند آشپزی که دیگه خورشت قیمه کم یا زیاد نیاد

بیشتر بخوانید: دستور پخت مدربل بادمجان | برای شام امشبت غذای تونسی درست کن

 

مزایای کشمش برای سلامتی

کاهش احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثه

برخلاف آنکه با توجه به ماهیت شیرین و چسبناک کشمش ممکن است تصور شود که برای دندان‌ها مضر است ولی کشمش‌ها درواقع سلامت دهان را بهبود می‌بخشند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که به‌علت وجود مواد گیامایه‌ها در کشمش که مانع رشد باکتری‌های دهانی می‌شوند، کشمش یکی از بهترین عامل‌های معکوس کردن پوسیدگی دندان و بهبود سلامت لثه است. یکی از پنج ماده گیامایه موجود در کشمش، اسید اولئانولیک است. این ماده رشد دو نوع باکتری که یکی منجر به پوسیدگی دندان و دیگر منجر به بیماری لثه می‌شود را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: فال حافظ و فال تاروت بزرگ و فال قهوه هر روز خود را اینجا بخوانید

در میان اخبار

 

کمک فراوان به دستگاه هاضمه

کشمش با توجه به وجود مقادیر فراوان فیبر در آن می‌تواند یک خوراکی بسیار مفید برای دستگاه هاضمه باشد. کشمش حاوی هر دو نوع از فیبر یعنی فیبر محلول در آب و غیرمحلول در آب است و می‌تواند هم‌زمان از دو مشکل رایج در دستگاه گوارش یعنی اسهال و یبوست جلوگیری کند. میوه‌های خشک مانند کشمش شاید کالری بیشتری نسبت به میوه‌های تازه داشته باشند ولی میزان فیبر آنها نیز بیشتر است.

کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی

پژوهش‌ها دریافته‌اند که مصرف منظم کشمش سه مرتبه در روز می‌تواند برای افرادی که دچار فشار خون خفیف هستند مفید باشد. گنجاندن کشمش در رژیم غذایی به این صورت می‌تواند به‌ویژه در مقایسه با خوراکی‌ها و تنقلات دیگر فشار خون را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد. علت این امر وجود میزان چشمگیری از عنصر پتاسیم در کشمش است که یک الکترولیت محسوب می‌شود و می‌تواند اثرات الکترولیت سدیم در بدن را که در نمک موجود است متعادل سازد. به‌علاوه، پتاسیم برای سلامت قلب هم مفید بوده و معمولاً در رژیم غذایی مردم به اندازه کافی یافت نمی‌شود. پتاسیم برای عملکرد صحیح تمام سلول‌ها، بافت‌ها و اعضای بدن ضروری بوده و مصرف میزان کافی از آن می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را کاهش دهد.

کمک به کنترل دیابت

سؤالی که خیلی اوقات می‌شنویم این است که آیا کشمش برای دیابت ضرر دارد؟ در پژوهش‌هایی که بر بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم انجام شده است مشخص شده است که مصرف منظم کشمش‌های تیره‌رنگ می‌تواند کاهش چشمگیری در قند خون پس از وعده‌های غذایی و قند خون ناشتا داشته و فشار خون سیستولی را نیز کاهش می‌دهد. در کل مصرف کشمش به افراد دچار دیابت نوع دوم مناسب بوده و فیبر موجود در آن نیز می‌تواند با کنترل جذب قند موجود در کشمش از جهش انسولین جلوگیری کرده و به‌صورت طبیعی بیماری دیابت را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: در ماه شهریور منتظر سود سهام عدالت باشیم؟ | جدیدترین اخبار از سود سهام عدالت 1403

کمک به جلوگیری از سرطان‌

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که میوه‌های خشک و به‌ویژه خرما، آلو و کشمش‌ها حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات فنولی هستند که توان آنتی‌اکسیدان قوی‌تری نسبت به میوه‌های تازه دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامتی ما بسیار مهم هستند زیرا جلوی آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها در داخل بدن را می‌گیرند.

رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل اصلی هستند که منجر به رشد خودبه‌خودی سلول‌های سرطانی و همچنین پخش شدن سرطان در بدن می‌شوند. درنتیجه خوراکی‌های غنی از آنتی‌اکسیدان مانند کشمش می‌توانند عامل طبیعی بسیار عالی در مبارزه با سرطان باشند. با گنجاندن کشمش در رژیم غذایی خود می‌توانید نه‌تنها سطح آنتی‌اکسیدان در بدن خود را افزایش دهید بلکه آسیب‌هایی سلولی را نیز کاهش داده و با سرطان مقابله کنید.

کشمش‌ها و به ویژه کشمش‌های تیره‌رنگ مثل کشمش فخریسرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها پلی‌فنولی با نام آنتوسیانین هستند که ضدآلرژی، ضدالتهاب، ضدمیکروب و ضدسرطان هستند.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت شناسی |عاشق قهوه هستی یا چای؟ بیا بگو تا بهت بگم چه شخصیتی داری!




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.org/d/4madw4

پربیننده ترین




اخبار داغ